מבזקיםפוליטי / מדיני

יוסי דגן מוושינגטון: "הממשלה לא יכולה להסתתר מאחורי ביידן"

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, מסכם היום (שישי) את ביקורו המדיני בארה"ב. במהלך הביקור קיים דגן מרתון של למעלה מ 20 פגישות, עם חברי הסנאט והקונגרס בוושינגטון, בעקבותיהם הוקמה קבוצה פעילה של חברי סנאט וקונגרס שתפעל ואם צריך אף תלחם על מנת למנוע לחצים כבדים מצד ממשל ביידן, ופגיעה בהתיישבות ביהודה ושומרון, דגן יצא לסבב הפגישות בארה"ב לאור הקולות המגיעים ממשל ביידן על דרישות "לריסון הבניה" ביהודה ושומרון.

בנוסף, נפגש ראש מועצת שומרון יוסי דגן עם מושל טנסי, ביל לי, וביקש ממנו להחיל את חוק החרם על חברת יוניליבר ובן אנד ג'ריס הבינלאומית, לאחר שבן אנד ג'ריס העולמית הודיעה כי תחרים את ביו"ש. מושל טנסי הורה להתחיל מיד בבחינת האפשרות להחיל את חוק החרם על החברות ובו ביום כבר התקיימה ישיבת עבודה ראשונה בנושא, משותפת לצוותי מושל טנסי וראש מועצת שומרון.

עם סיום הביקור וסבב הפגישות מסכם יוסי דגן: "הגעתי לכאן לארה"ב, לוושינגטון, לפגישות בגבעת הקפיטול בגלל הלחצים. אני 'מריח' מזה כשבועיים את הלחצים והרמזים של ממשל ביידן נגד הבניה ביו"ש, והמקורות שלי בארה"ב אומרים שאכן ממשל ביידן שוקל להגביר את הלחץ על ממשלת ישראל בנושא זה. לאחר למעלה מעשרים פגישות בגבעת הקפיטול עם סנטורים רפובליקנים ודמוקרטים, מובילי דעה, ובכירים בארה"ב, אני קובע בצורה ברורה כי אם ממשלת ישראל תחליט שהיא בונה בירושלים ובונה ביהודה ושומרון, לממשל ביידן לא יהיה את הכוח ואת המוטיבציה להיות אובססיבי כפי שהיה ממשל אובמה. הלחצים שאנחנו שומעים מוקצנים על ידי גורמים שמנסים להעצים את זה" – אומר דגן – "גם אם יהיו לחצים, זה כלל וכלל לא משהו חדש. לחצים היו בעבר ויהיו תמיד, אולם האחריות נמצאת אצל ראש ממשלת ישראל והכדור תמיד נמצא בירושלים, לא בוושינגטון. אם הדברים יובהרו כבר עכשיו הלחצים יהיו בעוצמה פחותה יותר, אם לא – וודאי שהלחצים יתגברו. וזו עוד סיבה שבגללה הממשלה צריכה להבהיר דברים בצורה ברורה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדברי דגן עמדה נחושה של ממשלת ישראל תקבל גיבוי רב בגבעת הקפיטול: "ממשלת ישראל יכולה וחייבת להתמודד עם הלחץ של ממשל ביידן והיא תקבל כאן בוושינגטון תמיכה מנבחרי ציבור רבים, גם רפובליקנים וגם דמוקרטים. בפגישותיי בגבעת הקפיטול, הדגשתי שזכותנו לבנות את לב ארצנו. חלק מהאנשים עימם נפגשתי, הסכימו איתי מתוך אמונה שארץ ישראל היא הארץ שלנו וצריך לבנות, חלקם מתוך תפיסה שידידות לא לוחצות אחת על השניה, וחלקם מתוך הבנה שהדו קיום והשלום הכלכלי שהוא הבסיס להסכמי אברהם, שכולם מבינים שזה דבר נכון ובוודאי יותר טוב מאוסלו, מתחיל בהתיישבות ביהודה ושומרון".

עוד מוסיף ראש מועצת שומרון: "גם למפלגה הדמוקרטית יש חשש מהגעה לעימות חזיתי עם מדינת ישראל, מה שגורם לרבים מהם להתנגד לכל צעד שעלול ליצור קרע שכזה, גם מי שלא הסכים איתי בשאר הדברים, הבין שהדבר האחרון שארצות הברית צריכה עכשיו זה שבר וכאוס עם מדינת ישראל ביחסים, כפי שהיה בתקופה של אובמה. זה גם מה שהדמוקרטים כאן אומרים לי".

"לכן אני קורא מכאן מגבעת הקפיטול, לממשלת ישראל", אומר דגן ומוסיף: "בדיוק כפי שאמרתי לממשלה הקודמת שהיא לא יכולה להסתתר מאחורי ממשל ארה"ב, כך אני גם אומר לממשלה הזו ואומר זאת גם לממשלה הבאה. הכדור מעולם לא היה בוושינגטון אלא בירושלים. מי שמחליט, עם כל הכבוד, זה לא ביידן אלא בנט. אני לא בחרתי בממשלה הזו, אבל זו הממשלה שלי והיא מחוייבת לתושבים שלי וגם אני חלק מהמדינה שהממשלה הזו מובילה. ואני דורש מהממשלה – את הממשלה שלנו, וככזאת את מחוייבת להביא תנופת בניה בירושלים, ביהודה ושומרון."

בהמשך דבריו פנה דגן לממשלת בנט ואמר: "אני קורא לממשלה לא להסתתר מאחורי ממשל ביידן, מאחורי לחצים קיימים ושלא קיימים, כי תמיד ממשלות בארה"ב לחצו על ישראל. לחצו לא להקים את מדינת ישראל, איימו באמברגו במלחמת ששת הימים שאז כבשנו את יהודה ושומרון ושחררנו את ירושלים, שנלחמה בכל כוחה נגד הפצצת הכור האטומי בעירק, שנלחמה נגד הכלת הריבונות בגולן ונגד הבניה ביו"ש ובירושלים, תמיד. אני קורא לממשלה לא להסתתר מאחורי ממשל אמריקני".

"האחריות היא עליכם ואתם תבנו בירושלים וביו"ש. ממשלה שתקפיא את הבניה לא תהיה לה זכות מוסרית להתקיים והיא תיפול. תושבי מדינת ישראל, בין שבחרו בכם ובין שלא, מצפים ממכם לבנות את לב הארץ ולתת לחצי מיליון התושבים שחיים ביהודה ושומרון יחס וזכויות כמו כל אזרח אחר במדינת ישראל. אני קובע כי אפשר לרתום את הכוחות החיוביים ויש המון."

ביקור יוסי דגן בוושינגטון
צילום: מועצה אזורית שומרון

Back to top button