חדשות הארץמבזקים

השר בר לב על המאבק בפשיעה בדרום: כל שבוע שעובר אנחנו מתקדמים קצת יותר

השר לביטחון פנים, עמר בר לב, פרסם לפני זמן קצר (שישי) פוסט בחשבון הפייסבוק שלו בו הוא מתייחס למאבק משרדו בפשיעה בדרום. "כל שבוע שעובר אנחנו מתקדמים קצת יותר בהתמודדות שלנו עם הפשיעה והאלימות ברחוב הערבי". כותב בר לב.

"הבטחנו שנעשה – ואנחנו מקיימים. כל שבוע שעובר אנחנו מתקדמים קצת יותר בהתמודדות שלנו עם הפשיעה והאלימות ברחוב הערבי. השבוע מנינו עשרות תפיסות נוספות של כלי נשק בלתי חוקיים עשרות מעצרים של גנבי רכב והצלחות מבצעיות. ברביעי לפנות בוקר פשטו 400 שוטרים ולוחמי החטיבה הטקטית של מג"ב, בפיקודו של מפקד מחוז דרום, ניצב פרץ עמאר, על יעדים מסומנים ביישובים בדואים בנגב. הכוחות איתרו אמל"ח ונשק בלתי חוקי, סמים, השביתו 13 כלי רכב והחרימו 11 נוספים. בנוסף 29 חשודים נעצרו." פותח השר בר לב את דבריו.

בנוסף, כותב השר: "עוד מבצע ועוד מבצע – חשיבותם לא רק בתפיסות למיניהן כי אם בעיקר באיתות לתושבי הדרום הנורמטיביים ואלו שאינם נורמטיביים שמשטרת ישראל בכוונתה להחזיר את המשילות לדרום. וכל זה בבוקר בו יצאה הודעה מטעמו של ראש הממשלה שקיבל את המלצתי לגייס בדחיפות שתי פלוגות מג"ב מילואים לדרום. הפלוגות תתגייסנה בתחילת השבוע הקרוב ולאחר אימון ריענון קצר תגענה לדרום. לא סתם כשהגעתי לביקור בבאר שבע שעות ספורות אחרי סיום הפעילות, אמר לי ראש העיר דנילוביץ' שהם מרגישים כבר שיפור במצב – ואנחנו נדאג שהתחושה הזאת רק תגבר! למחרת, בחמישי לפנות בוקר, פעילות מוצלחת של חוקרי יחידת להב 433 והמפלג החדש לחקירות כלכליות שהקמנו זה עתה הניבה הצלחה כבירה נוספת. פשיטה של עשרות שוטרים וחוקרי רשות המיסים בירכא הובילה לתפיסתם 4 חשודים בקבלת במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע הלבנת הון ועבירות על פי פקודת מס הכנסה. במקום נתפסו 17 רכבי יוקרה בשווי של 12 מיליון שקלים, למבורגיני, פרארי, מרצדסים, ונתפסו 30 מיליון שקלים בחשבונות בנק שהוקפאו במקום וצ'קים. אנחנו נמשיך להגביר את האכיפה בתחום הפשיעה הכלכלית כחלק מהמאבק בפשיעה ברחוב הערבי. נייבש את מקורות ההכנסה של אותם עבריינים ונפגע להם איפה שהכי כואב להם – בכיס."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, התייחס השר לתקציב המדינה וכתב: "במסגרת התקציב הקרוב אנחנו נקים שני מפלגי חקירה כלכליים נוספים, ועם הפירות שאנחנו מתחילים לראות עכשיו מהמפלגים שהוקמו על ידי המשטרה לאחרונה, אני בטוח שהפעילות תתקדם בקצב מהיר בהרבה. סיימתי את השבוע בפגישה היום בבוקר באום אל-פחם עם ראש העיר, ד"ר סמיר מחאמיד, יחד עם צמרת המשרד. סגן השר סגלוביץ', המנכ"ל תומר לוטן, ראש אגף ס'יף, ניצב ג'מאל חכרוש ואני הגענו לאחת הזירות המדממות והכואבות ביותר בשנה האחרונה במדינה. אום אל-פחם איבדה 8 אנשים למגפה החמורה שפוגעת במדינה שלנו רק בשנת 2021. 3 מהם בעשרת הימים האחרונים. לנוכח מצב הביטחון המתדרדר בעיר עלינו לספק מענה מידי לכך ולעצור את כדור השלג הזה. לאור זאת הנחיתי את ראש אגף סיף במשטרה ניצב ג'מאל חכרוש להציג לי בתוך ימים ספורים בשיתוף הציר הפיקודי, ממפקד התחנה ועד המפכ״ל, תכנית שמטרתה לעצור בצורה משמעותית את מה שקורה כאן בעיר. המצב עדיין לא פשוט, זה ברור לי. אני גם מאמין שככל שהאדמה רועדת מתחת לרגליהן של משפחות הפשע, ככל שהן מרגישות שאנחנו סוגרים עליהן ובדרך להשבית להן את הפעילות הבלתי-חוקית – העבריינים ברחוב הערבי רק יגבירו את האלימות. אבל אנחנו נצליח, אנחנו בדרך הנכונה וכולנו עוד נקצור את הפירות ונרגיש שינוי."

ח"כ עמר בר לב (צילום: אתר הכנסת)

Back to top button