צרכנות

כיצד ניתן להגיש תביעה קטנה

צילום:freepik

 

תביעות כספיות מוגשות מידי יום ובתי משפט מתמודדים עם שאלות משפטיות חדשות וישנות כדבר שבשגרה. בירור אחריות משפטית בבית המשפט טעון ניתוח הראיות הקיימות וכן הבנת החוק והפסיקה. פעמים רבות תובעים בטוחים כי במאת האחוזים בית משפט יקבל את תביעתם אך בפועל בסופו של יום התביעה נדחית והם מחויבים בהוצאות משפט.

בטרם הגשת תביעה קטנה יש להכיר את הכללים להגשת התביעה וכן לקבל ייעוץ משפטי מתאים באשר לסיכוייה והצלחתה. יש לזכור כי תביעה קטנה מוגבלת לסכום כספי של עד 33,800 ₪ כאשר לעורך דין אסור לייצג בתביעה זו ובעלי הדין מייצגים את עצמם לבד. אם כן מהן האפשרויות להגיש כתב תביעה וכיצד עושים זאת

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

האפשרויות העיקריות להגשת כתב תביעה קטנה לבית המשפט לתביעות קטנות

בין הדרכים הבולטות להגשת כתב תביעה קטנה למזכירות בית המשפט ניתן למצוא את הדרכים הבאות:

  • הגשה דרך האינטרנט באמצעות כניסה לאזור האישי. אפשרות זו היא הנוחה מבין האפשרויות הקיימות וניתן להגיש את התביעה דרך המחשב האישי שלכם מסלון הבית ללא צורך בהגעה למזכירות בית המשפט. לצורך הגשת התביעה דרך האזור האישי יש להירשם תחילה לאתר הזדהות ממשלתית ורק לאחר מכן באמצעות הקוד והשם משתמש להגיש את התביעה.
  • הגשה פיסית במזכירות בית המשפט. כאשר מעוניינים להגיש פיסית את התביעה בבית המשפט יש להדפיסה בשלושה העתקים ולגשת למזכירות בית המשפט בו מגישים את התביעה. את האגרה ניתן לשלם באשראי במעמד פתיחת התיק או במזומן באמצעות שובר תשלום בדואר ישראל.
  • באמצעות שליח אשר יגיש את התביעה. ניתן להוציא שליח אשר יגיש בשמכם ובמקומכם את כתב התביעה בבית משפט לתביעות קטנות ויבצע את פעולת ההגשה עבורכם. אין חובה כי התובע בעצמו יגיש את כתב התביעה וכל אדם מטעמו רשאי לעשות כן. יש רק לוודא כי האדם שניגש מטעמכם למזכירות בית המשפט מודע לאגרה שיש לשלם. שימו לב כי לא ניתן להשתמש עם כרטיס אשראי שלא על שם המגיש בפועל במעמד הגשת התביעה.

איך ניתן לעקוב אחרי הגשת התביעה

גם פה בדומה להגשת התביעה ניתן לעקוב אחרי התביעה באמצעות כניסה לאזור האישי במערכת הזדהות ממשלתית ולראות בכל רגע נתון האם נסרקו מסמכים חדשים או ניתנה החלטה כזו או אחרת בתיק. דרך נוספת לעקוב אחרי התביעה היא פשוט להגיע למזכירות בית המשפט ולברר שם אודות הפעולות החדשות אשר התבצעו בתיק.

ניתן אף להתקשר למרכז מידע בתי משפט ולברר עמם אודות ההחלטות אשר ניתנו בתיק בית המשפט. בכל שיחה למרכז מידע בתי משפט יש להצטייד במספר תיק בית המשפט וכן בתעודת זהות. הדרך המומלצת ביותר היא ליצור סיסמה ושם משתמש למערכת הזדהות ממשלתית ובכך לעקוב אחרי המתרחש בתיק בכל רגע נתון דרך המחשב האישי שלכם.

יש לזכור כי מומלץ לעקוב אחר התביעה אחת למספר ימים על מנת שנוכל לדעת האם הצד שכנגד סרק מסמך כלשהו או שמא ניתנה החלטה על ידי המותב המשפטי הדן בתביעה. מעקב אחרי המתרחש בתיק יוכל לסייע לכם בניהול התביעה באופן הבטוח ביותר.

Back to top button