מבזקיםצבא וביטחון

הרמטכ"ל לצעירים בעלי צרכים מיוחדים: "אתם ברוכים, נחוצים ורצויים בצה"ל"

בבית חיל האויר בהרצליה נערך אמש (ראשון) האירוע השנתי של "גדולים במדים" – תוכנית של עמותת "יד לילד המיוחד" וjnf ארה"ב. המשלבת 750 צעירים עם צרכים מיוחדים ב- 60 בסיסי צה"ל בכל הארץ. בנאום מרגש שנשא הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי אמר "צה"ל מפתח סולדריות כשהוא לוקח ארבעה אנשים ממקומות שונים ומשבץ אותם בטנק הוא מגבש ובונה סולדריות וככה זה בכל החלקים השונים בצה"ל.כצה"ל פוגש את חיילי גדולים במדים זה מקבל משמעות נוספת, במובן הזה כל מי שנמצא בפרויקט הכל כך מרשים הזה מחבר דרך המנגנונים האלה של צה"ל לצבא העם ולעם כולו. אני רוצה לומר לכל החיילים של גדולים במדים אתם ברוכים בצה"ל אתם נחוצים בצהל ואתם רצויים בצה"ל.ואני מבטיח לכם תגדילו את המספרים של המתגייסים אנחנו נמצא מקום לכל חייל וחיילת באשר הם"

צילום: יוסי זליגר

בין המשתתפים: הרמטכ"ל אביב כוכבי, גב' ליהיא לפיד, ינקלה שחר, דודי ובתיה וורטהיים, יאיר המבורגר, הראל ויזל, צחי נחמיאס, צבי ויליגר, איל רביד, טל גרנות, מאיר שפיגלר ועוד.

באירוע הושקה להקה צבאית חדשה של "גדולים במדים" שערכה בו את הופעת הבכורה שלה. את הלהקה הקימו חברי להקת פורטרט רון רוזנפלד ואמיר פרי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר העמותה האלוף במיל' גבי אופיר סיפר באירוע כי בתו רונית הלוקה בתסמונת ווילאמס, היתה הראשונה להשתלב בתוכנית, וכי עד היום היא מציינת זאת בגאווה גדולה כחוויה הגדולה בחייה. "הסיפור האישי שלי הוביל אותי להקמת הפרויקט של גדולים במדים דבר שמהווה את הפסגה של העשייה שלי".

צילום: יוסי זליגר

נשיא העמותה, ראש המוסד היוצא, יוסי כהן סיפר על החוויה האישית שלו עם בנו יוני שנולד עם שיתוק מוחין קשה ושירת בצבא שירות משמעותי, עד שסיים בדרגת סרן ביחידת 8200. יוסי קרא לכל מי שיכול להצטרף ולתמוך בעמותה שעושה את הדבר הכי ערכי שהוא מכיר.

"גדולים במדים" היא תוכנית יחודית של עמותת "יד לילד מיוחד" ומטרתה גיוס צעירים מוגבלויות לצה"ל. עד כה שולבו בצבא למעלה מ-1500 צעירים וצעירות בעלי מוגבלויות שונות המשרתים ב-60 בסיסים. הצעירים תורמים רבות לצבא במגוון תפקידים, ונתמכים על ידי צוות מקצועי של העמותה. יו"ר העמותה האלוף במיל׳ גבי אופיר, נשיא העמותה יוסי כהן – ראש המוסד היוצא.

צילום: יוסי זליגר

עמותת 'יד לילד מיוחד' הוקמה בשנת 2004 על ידי קבוצת הורים לילדים עם צרכים מיוחדים שהחליטו להעמיד כתובת שתאגד את כל האמצעים, ההדרכות, והאפשרויות הורים נוספים מכל חלקי הארץ.

״יד לילד המיוחד״ חולשת על מגוון פרויקטים המציעים שירותים ואלטרנטיבות עבור הילדים המיוחדים, הוריהם ובני המשפחה. לעמותה אלפי מתנדבות ומתנדבים העומדים לרשות ילדים ובוגרים עם מוגבלויות ומסייעים למטרות ברורות המשפרים את איכות חייהם, מקנים להם מימד של תנופה וצמיחה ומביאים אותם לעצמאות, להשתלב בחיי הקהילה. מייסד העמותה, הרב מנדי בליניצקי, משמש כמנכ"ל משנת 2004. יו"ר הנשיאות הראשון הי' הרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין שחק ז"ל.

Back to top button