כלכלהמבזקים

צוות מומחים רב תחומי לרה"מ: "לאור הסיכונים – יש לעצור את הסכם קצא"א"

קבוצת המדענים, חברי האגודה הישראלית לאקולוגיה ומדעי הסביבה, שחתומה על ההמלצות, שהועברו אתמול, ראשון, ללשכת ראש הממשלה ולשרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, כותבים בפנייתם (שתישלח בהמשך להודעה זו): "צוות המומחים זיהה סיכונים משמעותיים הנובעים מההסכם, למשק המים, לערכי טבע ולמערכות אקולוגיות רגישות וכן לבריאות הציבור… בראש ההמלצות של צוות זה, עומדת אמירה חד משמעית של המדענים, נגד אישור ההסכם… ההמלצה הגורפת של המדענים, היא לעצור את ההסכם… הסיכון לתקלות מצינור קצא"א, הוא ממשי. לאור היסטוריית הדליפות ממתקני קצא"א וממתקנים דומים בעולם, עולה כי השאלה הרלוונטית היא אינה האם תתרחש דליפה, אלא מתי ובאיזה היקף… הנזק שעלול להיגרם מדליפה בצינור קצא"א, הוא עצום ובעל השלכות על כלל אזרחי המדינה…".

המדענים מסבירים בפנייתם, כי הסיכונים הצפויים מאישור ההסכם, קשורים למשק המים, לזיהום ים, לשונית האלמוגים באילת, למערכת האקולוגית שבים התיכון, לזיהום יבשתי ולזיהום אוויר.

בסיכום הפנייה, כותבים המדענים: "ההסכם מגביר את הסיכון לאירועי שפך נפט בים וביבשה ותועלותיו פחותות באופן משמעותי, מהעלויות הפוטנציאליות שהוא מייצר. עיקרון הזהירות המונעת, מחייב שלא לאשרו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כזכור, החברה להגנת הטבע, הגישה בחודש מאי, עתירה לבג"צ, נגד ההסכם, ולאחר מספר דחיות מצד המדינה, היא אמורה להעביר את תגובתה לעתירה, לבית המשפט, בימים הקרובים. בחברה להגנת הטבע, חוזרים וקוראים לרה"מ בנט ולשר החוץ לפיד, לפעול לביטול ההסכם.

צילום: pixabay

Back to top button