מבזקיםפוליטי / מדיני

מליאת הכנסת דחתה את כל הצעות אי האמון שהגישו סיעות האופוזיציה

מליאת הכנסת דחתה היום (שני) את כל הצעות אי האמון שהגישו סיעות האופוזיציה.

ההצעה "החלטת הממשלה בנוגע לאישור שר הביטחון להסדרת מעמדם של 4,000 פלסטינים בגדה", נדחתה לאחר הצבעה שמית ברוב של 64 מתנגדים לעומת 49 תומכים.

ההצעה "ממשלה המטילה מיסים ומתנכלת לחלשים ולמוחלשים", נדחתה לאחר הצבעה שמית ברוב של 58 מתנגדים לעומת 55 תומכים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ההצעה "ממשלת בנט-עבאס מחלקת את ירושלים כאשר נכנעת לפתיחת קונסוליה אמריקאית לפלשתינים בירושלים", נדחתה ברוב של 64 מתנגדים לעומת 47 תומכים.

כנסת 25.10.21
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ/דני שם טוב

ח"כ יולי אדלשטיין הציג את הצעת הליכוד ואמר: "הממשלה בכוח מחזירה את הנושא הפלשתיני לסדר היום, דוחפת אותו קדימה אחרי שהצלחנו כבר לשכנע את העולם עד כמה שזאת ריצה במבוי סתום אל תוך הקיר. ההחלטה הזאת של 4,000 אישורים היא לא החלטה תמימה, היא לא החלטה הומניטרית, היא לא החלטה שכפי שאמרתי בונה איזשהו שיח או דו-קיום. זאת כניעה, וזאת החלטה שמסוכנת לכל אזרח במדינת ישראל. אין לנו אפשרות לחכות שעוד יהיו חילופי גברי בראשות הממשלה, אין לנו אפשרות לחכות שעוד שלוש וחצי שנים יתקבלו החלטות מסוג זה במדינת ישראל, אין לנו אפשרות לחכות ולהשאיר את המדינה בידיים האלה."

כנסת 25.10.21
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ/דני שם טוב

סגן שר הביטחון אלון שוסטר השיב: "מהומה על לא מאומה, שר הביטחון החליט לאשר רישום של 4,000 פלסטינים שנמצאים מזה עשרות שנים בשטחי יהודה ושומרון, ללא תיעוד, זו הנקודה. מדובר בצעד הומניטרי, שאנחנו גאים בו, ממדרגה ראשונה, צעד שמסייע לאוכלוסייה וגם מחזק את היציבות ואת האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל. צעד שמצטרף לעוד שורה של פעולות, כמו הגדלת מספר הפועלים מיהודה ושומרון ומעזה אישור בנייה פלסטינית בשטחי C באזורים שאינם פוגעים בביטחון ובאינטרס הישראלי, וחיזוק התיאום עם הרשות הפלסטינית, לרבות מפגשים עם אבו מאזן ומנהיגים נוספים שיש לנו אינטרסים בחיזוקם ובתיאום עימם גם אם הם לא אוהבי ציון".

השר מתן כהנא השיב בשם הממשלה על הצעת סיעת הציונות הדתית לפתיחת קונסוליה אמריקאית לפלשתינים בירושלים ואמר: "עמדתם של ראש הממשלה ושר החוץ היא שאין מקום לקונסוליה אמריקנית שמעניקה שירותים לפלשתינים בירושלים. המצב שבו במשך עשרות שנים כולל בתקופת כהונתו של ראש הממשלה הקודם, פעלה קונסוליה כזו בעיר וניהלה משם פעילות מדינית ענפה מול הפלשתינים היא אנומליה שאין לחזור אליה. העמדה הזו הובאה בפני האמריקאים מספר פעמים. אנו מתרשמים כי עיקר העיסוק בנושא לאחרונה נובע מהפריימריז בליכוד ומרצונם של אנשים להפוך את העניין ל"אישו", הרעש התקשורתי בשעה זו רק מזיק לאינטרס הישראלי."

כנסת 25.10.21
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ/דני שם טוב

Back to top button