מבזקיםתנועה ותחבורה

שרת התחבורה בטקס לזכר הרוגי תאונות הדרכים: "כל בוקר יש הרגע הנורא הזה של כאב"

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, השתתפה הערב (שני) בטקס לזכרם של הרוגי תאונות הדרכים בתיאטרון היהלום ברמת גן.

דברי השרה מיכאלי: "משפחות יקרות, מכובדי יו"ר הרלב"ד עוזי יצחקי, ח"כ בועז טופורובסקי, ידידי, שותף כל כך משמעותי למאבק בתאונות הדרכים, עמותות יקרות שמקיימות את האירוע החשוב הזה. אני מודה לכן על ההזדמנות להיות כאן הערב לדבר איתכן ואיתכם על הדבר הקשה הזה שכולנו חייבות וחייבים למצוא דרך באמת לצמצם ולמגר. אנחנו חייבות וחייבים למצוא דרך לשמור על החיים של כולנו בצורה טובה הרבה יותר. כל בוקר אני מקבלת את הדיווח הנוראי והמצמרר על מס' הנפגעות והנפגעים של יום קודם. כל בוקר יש הרגע הנורא הזה של כאב. אני חייבת לספר לכם שמנכ"לית משרד התחבורה, שהייתה לי הזכות למנות, נמנית על המשפחה השכולה של תאונות הדרכים מה שמנכיח עוד יותר את החובה שלנו ואת הצורך העז למצוא עוד ועוד דרכים כדי שיהיו פחות ופחות נפגעות ונפגעים, הרוגות והרוגים."

עוד הוסיפה השרה ואמרה: "עם כניסתי למשרד התחבורה אני הבהרתי בצורה חד משמעית – מוקדי סיכון, כבישים מסוכנים הם בראש סדר העדיפויות שלנו לטיפול. אנחנו עושות ועושים מאמץ אדיר לאתר את הגורמים שמביאים לתאונות הדרכים ולמצוא את הדרכים שהם לא יהיו כאלה, שהם פשוט לא יהיו שם יותר. אנחנו הפכנו במשרד התחבורה את סדר העדיפויות. כולכם יודעות ויודעים שהפגיעות והפגיעים ביותר הם הולכות והולכי הרגל ואחריהם הכלים הקלים ואותם בדיוק שמנו בראש. בואו נזכור שכל אחת ואחד מאיתנו, גם אם יש לה כלי רכב פרטי, אפילו אם יש לו או לה נהג, בסוף אנחנו כולנו הולכות והולכי רגל. בסוף כולנו חשופות וחשופים לפגיעה ואנחנו חייבות וחייבים לשמור על משתמשות ומשתמשי הדרך הפגיעים לפני כולם ולכן אנחנו נעשה מאמץ אדיר והפרדה של הולכות והולכי רגל מהכבישים, של הולכות והולכי רגל מאופניים חשמליים או כלים אחרים שיכולים לפגוע, אנחנו נשקיע בתשתיות שיפרידו את הכלים הקלים מהכלים הכבדים ואנחנו נשקיע המון המון מאמץ, זמן, תשתיות ושירות בתחבורה ציבורית בשביל להוריד כמה שיותר כלי רכב מהכביש."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, אמרה מיכאלי: "זה יעזור לנו לא רק בעומס, זה יעזור בשמירה על החיים של כולנו. הפרוייקטים שאנחנו נקדם בנוסף, ותודה לחברי בועז טופורובסקי שהפנה את תשומת ליבי להבטחה שניתנה בעבר אבל עכשיו זה קורה – זה כל הנוגע לטיפול במעקות שמסוכנים לרוכבי רכבים דו-גלגליים, בזה אנחנו מטפלות ומטפלים. אנחנו נטפל בכבישים חשוכים באופן שהם יהיו פחות מסוכנים. אנחנו משקיעות ומשקיעים באמצעים דיגיטליים שיעזרו לעקוב אחרי תנאי העבודה, שעות הנסיעה והמצב המכני והתחזוקתי של כלי רכב ציבוריים ושל כלי רכב כבדים. אנחנו נשקיע בתוכנית אב שתוריד מקסימום של כלי רכב כבדים ומטענים, שכמו שאנחנו יודעות ויודעים אחוז המעורבות שלהם בתאונות הוא עצום וכמו שאמרתי, למרות שמשרד התחבורה בראשותי משקיע בתחבורה ציבורית על חשבון ההשקעה בכבישים, בכל זאת בכבישים שנשקיע בהם אנחנו קודם כל לפני הכל נתעדף את אלה שהם עדיין יותר מסוכנים."

"כל הצעדים האלה נעשים מתוך הסתכלות על חזון בטוח יותר לכולנו, לכל משתמשות ומשתמשי הדרך, לאלה שיש להם יותר כוח ולאלה שיש להם פחות כח, אלה שהולכים בבטחה, רצות ורצים ואלה שאולי הם בעגלה, וזה לא משנה אם זאת עגלה לילדה או ילד או עגלה שהיא כסא גלגלים. אנחנו חייבות וחייבים לשמור על כולנו, על כל אחת ואחד מאיתנו ולהפוך את הדרך לדרך בטוחה. ככל שיהיו לנו יותר נוסעות ונוסעים בתחבורה ציבורית, יותר ויותר כלי תחבורה שיקחו כמה שיותר מאיתנו, ככה יהיו לנו פחות כלי רכב – פחות נפגעות ונפגעים. ככל שהכלים הקלים יהיו מוסדרים ומופרדים מהכלים הכבדים – ככה יהיו לנו פחות נפגעות ונפגעים. ככל שדרכי החיבור והגישה בין תשתית אחת לאחרת יהיו בטוחות ומוסדרות וכאלה שלא יהוו סיכון – ככה יהיו לנו פחות הרוגות והרוגים. כל הדבר הזה עומד לקרות, אני מבטיחה לכם, משרד התחבורה בראשותי, כל אנשי המקצוע, כל נשות המקצוע, כל הגופים שאנחנו עובדות ועובדים איתם – כולם מחויבות ומחויבים לדבר הזה. אני חוזרת ומודה לכן ולכם על התזכורת השנתית הזאת, על הרגע הזה שכולנו מתרכזות ומתרכזים וזוכרים מה עלינו לעשות." אמרה שרת התחבורה בסיום נאומה.

צילום: לנס הפקות

Back to top button