חדשות הארץמבזקים

בנט: מהר מאוד תהיה תחרות על הפטנטים בתחום האנרגיה הירוקה – לכן אנחנו צריכים להיות חלוצים עולמיים

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ביקר היום (שלישי) בחברת האנרגיה הירוקה פינרג׳י, בכפר סבא. במהלך הסיור, הוצגו לראש הממשלה פיתוחי החברה ומוצריה בתחום האנרגיה הירוקה, ובהם בטריית אלומיניום אוויר, המאפשרת להפיק כמות רבה של אנרגיה במשקל מועט לרציפות אנרגטית ולתחבורה חשמלית.

בנוסף, הוצג לרה"מ מאריך טווח לרכבים חשמליים, המבוסס על טכנלוגיה זו, ומאפשר מרחק נסיעה גדול פי שלושה מרכבים חשמליים קיימים ללא צורך בחיבור לחשמל. כמו כן, הוצגו מערכות גיבוי לתשתיות חשובות במדינת ישראל.

בשבוע הבא ימריא ראש הממשלה לוועידת האו"ם לענייני אקלים COP26 שתיערך בגלאזגו, סקוטלנד, שתעסוק בין היתר גם בנושאים אלו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש הממשלה בנט אמר: "נושא האנרגיה הירוקה הוא מרכיב נוסף במאמץ לשמירה על כדור כארץ והטיפול במשבר האקלים. זה מונח לפתחנו, כי מדובר בדאגה לעתיד הדורות הבאים. קיבלנו השבוע שורה של החלטות תקדימיות בנושא האקלים בממשלה, ובשבוע הבא נצא לוועידת האו"ם בגלאזגו כדי להציב את ישראל בחזית המאמץ העולמי בנושא. הנחת היסוד שלי היא שמהר מאוד תהיה תחרות על הפטנטים בתחום, לכן אנחנו צריכים להיות חלוצים עולמיים. אחד הדברים שמעסיקים אותי הוא הרציפות האנרגטית, בכל המערכות, בדגש על מערכת הביטחון ומערכות קריטיות נוספות. זה דבר שאפשר לפזר ולהטמיע בכל עיר בישראל, בבתי החולים למשל, ובמתקנים נוספים שהם הליבה המתפקדת של מדינת ישראל. אני מאחל לכם הצלחה רבה, למדינת ישראל יש אינטרס גדול בהצלחה שלכם ושל חברות נוספות בתחומכם".

צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

מייסד ויו"ר פינרג׳י, אביב צידון, ציין: "אנחנו מודים לראש הממשלה על ביקורו בפינרג'י. הטכנולוגיה שפיתחנו מאפשרת הפקת חשמל נקי וזול מהמתכת הנפוצה בכדור הארץ – אלומיניום – ומהווה בשורה לשוק האנרגיה העולמי ולמדינת ישראל בתחום הרכבים החשמליים, לצד מתן גיבוי לאתרים קריטיים".

צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

Back to top button