מבזקיםפוליטי / מדיני

מליאת הכנסת קיימה דיון מיוחד לציון יום הבטיחות בדרכים

מליאת הכנסת קיימה היום (שלישי) דיון מיוחד לציון יום הבטיחות בדרכים.

יוזם הדיון ח"כ בועז טופורובסקי אמר: "אני חושב שאצלי חלק גדול מהאובדן הביא לכך שהשליחות הציבורית המרכזית שלי זה הנושא של תאונות הדרכים, כי כל כך הרבה אנשים בדרכים, , נהרגו סתם אם פרומיל מהיחס שאנחנו משקיעים בביטחון ישראל או אפילו במלחמה בקורונה, אם היינו משקיעים את זה בבטיחות בדרכים הכול היה נראה אחרת. היינו חיים את הקשיים, את המצוקות ונלחמים כל הזמן למצוא פתרונות. ולצערי, גם היום אני לא מרגיש שאצל נבחרי הציבור זה מספיק – ואני לוקח את האחריות גם עלי – בסדר העדיפויות. ולכן אנחנו צריכים כל הזמן לבוא ולהזכיר, ולא לוותר ולהילחם על כל תשומת לב, על כל שקל, על כל קבלת החלטות, על כל בחירת סדרי עדיפויות, בשביל להציל אנשים בדרכים."

מליאת הכנסת קיימה דיון מיוחד לציון יום הבטיחות בדרכים
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ/דני שם טוב

ח"כ יעקב אשר: "הנושא הזה של תאונות הדרכים, כשמחברים את כל מספרי ההרוגים, שלא לדבר גם על הפצועים ועל אנשים שכל חייהם השתנו בגלל זה, היא כמות מזוויעה ונוראה, שהיא יותר מאשר החללים ממלחמות ישראל. ואני חושב שאם אנחנו ניקח את העניין הזה בצורה של באמת עת מלחמה, אז הדבר הזה יוכל להשתפר. כשאנחנו מסתכלים על הגרף של מספר ההרוגים, אנחנו רואים שבאותן שנים שהיו פה דיונים אינטנסיביים, שלא היה שבוע או שבועיים שלא התקיימה ישיבה של הוועדה, שהמשטרה באה ונתנה תשובות ושינתה גם שיטות עבודה, כשלחצנו על הוספת ניידות, כשלחצנו על נושא החינוך, כל נושא החינוך התעבורתי התקדם בצורה אדירה בתקופה הזו, וראה איזה פלא, אני הוצאתי אתמול טבלה, אתה רואה שבשנים הללו הייתה ירידה, ירידה ולא קטנה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
מליאת הכנסת קיימה דיון מיוחד לציון יום הבטיחות בדרכים
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ/דני שם טוב

ח"כ חווה אתי עטיה: "נראה שחלק מההרוגים ניתן למנוע, אלה ההרוגים בתאונות אופניים, אופנועים. אם ראינו השנה עליה של 20% במספר ההרוגים, הרי שהשנה הייתה עליה של 33% במספר רוכבי האופנוע שנהרגו, 76 רוכבים. כמעט שאין סוף שבוע ללא הידיעה התורנית על רוכב אופנוע שנהרג. יש מספר פעולות הגיוניות שהמחוקק יכול לעשות ולא עשה עד היום. אם לכל מכונית יש דלתות, כריות אוויר וחגורות בטיחות, הרי שרוכבי אופנוע חשופים לפגיעה חמורה בכל תאונה בגלל חוסר מיגון. הפעולה הראשונה שצריך לקדם היא לחייב את הרוכבים באביזרים למיגון רכיבה. הם ימנעו החמרה של פציעות ובמקרים אחרים הם עשויים להציל חיים. המדינה יכולה להעניק הטבות מס על הציוד למיגון ולהביא בזמן קצר למיגון של כל רוכבי האופנוע. הפעולה השנייה שכבר התחילו ליישם אך צריך להרחיב את היישום ולזרז אותו, היא שיפור תשתיות שעשוי להציל רוכבים."

שרת התחבורה מרב מיכאלי השיבה: "מאז שאני שרת התחבורה והבטיחות בדרכים אני מקבלת באופן אישי מידי בוקר את הדיווח של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים על הנפגעות והנפגעים – ולא עלינו, ההרוגות וההרוגים של היום הקודם. זה רגע כזה שגם מחדד את אחד מהיבטי החירום של מצב החירום הכללי שאנחנו נמצאות ונמצאים בו בתחום התחבורה במדינת ישראל. הדבר הזה שעולה לנו בחיי אדם יקרים כל-כך, ושאנחנו מחויבות ומחויבים לעשות כל דבר כדי שלא נשלם את המחיר היקר הזה. הדבר הכי חשוב, מבחינתי, שבה המשרד מתמודד עם סוגיית הבטיחות בדרכים היא שכל התקציב שלנו נבנה מתוך הסתכלות על בטיחות כחלק מובנה לתוך המחשבה איך צריך להיראות תקציב המשרד לבטיחות בדרכים. זאת אומרת המחשבה שיש בטיחות בדרכים בנפרד ותחבורה ציבורית בנפרד, כבישים בנפרד, רישוי רכב בנפרד וכן הלאה, היא מחשבה מוטעית, היא מחשבה מיושנת שמחלקת למחלקות כאילו כל אחת מהן עומדת בזכות עצמה. וזה ממש לא ככה."

מליאת הכנסת קיימה דיון מיוחד לציון יום הבטיחות בדרכים
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ/דני שם טוב

Back to top button