חדשות הארץמבזקים

אשקלון: שורה של פעילויות ביוזמת העירייה להעלאת המודעות לסרטן השד

ביום חמישי האחרון, התקיימה פעילות להגברת מודעות לגילוי מוקדם לסרטן השד בעיריית אשקלון. המשרד לקידום מעמד האישה בהובלת יועצת ראש העיר, עו"ד תמר יוספי החלו בפעילות לעובדות העירייה כאשר הכניסה קושטה בלונים ורודים ושלטי תזכורת והסברה לגילוי מוקדם. בהמשך היום, הוזמנו העובדות למפגש 'אופטימי ומעצים' בבית יד לבנים. במהלך המפגש שמעו הנשים הרצאה של כירורג בכיר, ד"ר אלברט סטפנסקי ממרפאת 'מכבי' אשקלון. כמו כן, שמעו הנשים את סיפורה האישי והמרגש של הגברת יעל דהרי, תושבת העיר ומתנדבת בעמותת 'אחת מתשע' ששיתפה את סיפורה על המאבק במחלת הסרטן וצפו בסרטון מרגש ומעצים של רונית פז-לוי, תושבת העיר, מחלימה, שניצחה את המחלה ובחרה בחיים מלאים ופעילים וכיום, גם היא מתנדבת פעילה. ביום שלישי האחרון, 26.10.21, התקיים במרינה באשקלון ערב הרקדה לנשים עם המרקידה נחי יפרח. הערב התקיים במתכונת 'רוקדות בוורוד' בשיתוף מתחם המרינה מול ומנכ"לית המתחם, ענת אוחנה. המתחם 'נצבע' בעשרות בלונים ורודים להעלאת המודעות.

עיריית אשקלון בשורה של פעילויות להעלאת המודעות לסרטן השד
צילום: עיריית אשקלון

בהרקדה נכחו ראש העיר, תומר גלאם, מ"מ ראש העיר, סופיה ביילין, חברת המועצה והממונה על הגמלאים, שרה זכריה ויועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה, עו"ד תמר יוספי. במהלך הערב רקדו נשים רבות בביגוד וורוד לאורך טיילת המרינה. הסיבה לצבע הביגוד הינו שהצבע הוורוד הפך כבר מזמן לצבע המזוהה עם חודש אוקטובר, חודש המודעות לסרטן השד, אשר אחראי לכשליש ממקרי הסרטן החדשים בכל שנה. כמו כן, היום, יום רביעי, 27.10.21 התקיימה פעילות נוספת להעלאת המודעות 'זומבה בוורוד' בשיתוף מחלקת הספורט, מרפאת מאוחדת ויועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה. את הערב העבירו מיטב מדריכות הזומבה בהיכל הספורט. כל הנשים קיבלו חולצות ורודות עם הסלוגן – גילוי מוקדם מציל חיים. כמו כן, התקיים טיול 'מטיילות ורוד – בוחרות בחיים' בשיתוף עמותת 'גמני רצה' ולי מזרחי, מאמנת כושר ואורח חיים בריא שמלווה ומאמנת את הקבוצה בעיר בהתנדבות. הטיול התקיים בהרי ירושלים ושילב טבע, תנועה, שירה וחברותא מעצימה.

 עיריית אשקלון בשורה של פעילויות להעלאת המודעות לסרטן השד
צילום: עיריית אשקלון

גולת הכותרת של החודש הינה שיתוף הפעולה עם המרכז הרפואי 'ברזילי' אשר הרחיב את זמני קבלת תושבות העיר לבדיקה ללא התחייבות או קביעת תור מראש, זאת על מנת לעודד ולהנגיש הגעה לבדיקות מצילות חיים. בנוסף, מרפאת כללית ביצעו בדיקות סקר קריטיות ומצילות חיים לנשים שבקבוצת סיכון בעיר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש העיר, תומר גלאם: "במהלך כל החודש האחרון ציינו באשקלון את חודש המודעות לסרטן השד. הארנו את השעון המיתולוגי שלנו בוורוד וערכנו מגוון פעילויות כדי להזכיר לתושבות שלנו כמה חשוב גילוי מוקדם. אני קורא לכן, לכו להבדק! זה מציל חיים."

סגנית ראש העיר, מיריי אלטיט: ״סרטן השד הוא הגורם השכיח ביותר בישראל לתמותת נשים צעירות. עם זאת, יש סיכוי של 92% להחלים אם מגלים את המחלה בשלב מוקדם. חודש המודעות לסרטן השד מהווה תזכורת לכולנו כי בידינו הכוח להציל חיים, נדאג לבריאותנו, ולבריאות הסובבים אותנו, נאמץ אורח חיים בריא ונקפיד על ההמלצות לאבחון מוקדם של סרטן השד. בימים אלה מקיימת עיריית אשקלון , שורה של פעילויות והרצאות בנושא. אני קוראת לנשות העיר, להשתתף ולעודד נשים נוספות להיבדק, זו אחריות של כולנו. בדיקות מקדימות מסייעות לאתר את סרטן השד כבר בשלב ראשוני ומעלות באופן משמעותי את הסיכוי להחלמה.״

עו"ד תמר יוספי: " במהלך חודש אוקטובר אנו צובעות את העיר בוורוד ומקיימות מגוון פעילויות לתושבות שלנו, כדי להגביר מודעות ולעודד את הנשים לבצע בדיקות מצילות חיים. כמו כן כדי לעודד אימוץ אורח חיים בריא בתזונה, בתנועה, בספורט ובהפחתת סטרס. כל אלו יחדיו יביאו לאיכות חיים, לבריאות טובה ולאריכות חיים. החלמה מהירה לכל המתמודדות ובריאות איתנה לכולנו!"

 עיריית אשקלון בשורה של פעילויות להעלאת המודעות לסרטן השד
צילום: עיריית אשקלון

Back to top button