מבזקיםצבא וביטחון

טקס חשיפת הדרגות: סיום קורס קציני משמר הגבול של המשטרה

הערב (חמישי), באתר ההנצחה והמורשת של משמר הגבול בסמוך למחלף עירון התקיים טקס סיום קורס קצינים של החיל במעמד מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב (קובי) שבתאי, מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, ראש אגף ההדרכה, ניצב אבשלום פלד, ראש אגף משאבי אנוש, ניצב בועז גולדברג, ס' מ' מג"ב, תנ"צ בריק יצחק, מפקד בית הספר החילי, תנ"צ קובי קרני, סגל הפיקוד הבכיר של מג"ב, מפקדים ומפקדות, לוחמים ולוחמות, משפחות וחברים.

לאחר שעברו מסלול הכשרה בבית הספר החילי, בה"ד 1 ובמכללה הלאומית לשוטרים הגיעו הערב 25 צוערים וצוערות למעמד הסיום של קורס הקצינים של מג"ב והחל משבוע הבא יפעלו ביחידות השונות בחיל ובגדוד הכשרת הלוחמים.

טקס חשיפת הדרגות בסיום קורס קציני משמר הגבול של המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב (קובי) שבתאי אמר: "העובדה כי הנכם ניצבים כאן היום, בתחילתו של המסלול אל עומק השדרה הפיקודית של משטרת ישראל, היא עדות לכך שהמשטרה נותנת בכם אמון וביכולתכם לפקד, לחנך ולהוביל את דור העתיד של חיל משמר הגבול. לאחר סיום הטקס, תשובו אל שגרת הפעילות המבצעית, ואל האתגרים המשטרתיים- שלעולם אינם מסתיימים. אל העשייה הענפה הזו, במוקד ההתרחשויות, אתם מצטרפים כעת כמפקדים. זכרו כי מנהיגות איננה נקנית- לא במינוי ולא ובהענקת תואר או דרגה. היא נרכשת בעבודה מאומצת, השקעה רבה, הפגנת מקצועיות, יוזמה ואחריות. אלו הערכים, שאם תשכילו להנחילם הלאה לפקודיכם, הרי שהם יצקו תוכן ומשמעות לדרגות אותן אתם מקבלים היום. אתם מצטרפים לשדרת הפיקוד של החיל בתקופה לא פשוטה עבור הארגון. קצינים יקרים, אני בוטח בכם כי תוכלו לכל אתגר ולכל משימה. צאו לדרככם בהצלחה, הביאו גאווה למשפחותיכם וכבוד למשטרת ישראל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
טקס חשיפת הדרגות בסיום קורס קציני משמר הגבול של המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן אמר בדבריו: "בסיומו של מסע ארוך, מפרך ומלמד ותחילתה של דרך חדשה בעוד דקות אחדות נחשוף את דרגת הקצונה של כתפכם, תוענק לכם סמכות הפיקוד ויחד עמה האחריות הפיקודית. מלאכתנו לא תמה ומוטלת עלינו החובה להיות מיומנים ונכונים להגיב לכל תרחיש כפי שמצופה מאיתנו, עם ישראל זקוק לנו ונמלא בענווה, באומץ ובאמונה את חובתנו להגן ושלמור על ביטחונם האישי של כל האזרחים.
גם אם לעיתים המשאבים הניתנים בידנו רחוקים מלעמוד בסטנדרטים אליהם אנו שואפים. משמר הגבול ימשיך  לבצע את שליחותו ללא תנאי. רוח הלחימה היא זו שתכריע את הקרב ותביא להשגת הניצחון. יחד עם זאת, הקצאת משאבים תרחיב את יכולות החיל. תביא לסיומם של אירועים מתפרצים ברגעי משבר וחירום ותחזק את כח ההרתעה."

מפקד בית הספר החילי,תת-ניצב קובי קרני אמר: "משפחות יקרות, אני יודע כי אתם מלאי אושר וגאווה בילדכם ברגעים אלו, אך ארצה רגע לעצור ולחדד  לכם כי לא רק הם עומדים כאן היום ומקבלים דרגת קצונה, אלא גם אתם. אני מסתכל כאן במטב חטוף על היושבים, ומבין עד כמה הנחישות והרצון להצליח עוברים מדור לדור. ובצעם, עד כמה יש לכם חלק מרכזי בהצלחת ילדכם. תהיו בטוחים כי הם לא היו עומדים ועומדות כאן היום ללא הגב והביטחון אשר ינקו מביתם.. לכן ארצה להודות לכם מקרב לב, תהיו גאים לא רק בילדכם, אלא גם בכם על המשפחה אותה גידלתם. תודה גדולה."

טקס חשיפת הדרגות בסיום קורס קציני משמר הגבול של המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

נציג הבוגרים, מפקח מתן יעקובי אמר: "במהלך ההכשרה קיבלנו  את מיטב הכלים להתמודדות עם אתגרי השעה הדופקים על דלתה של מדינת ישראל. לנו ברור, כי ללא ספק, האופק טומן בחובו אחריות גדולה ואתגרים מורכבים, ואנו נמשיך לצעוד במעלה הדררך למען הבטחת שלומם וביטחונם של לוחמינו ושל אזרחי ישראל. אני יכול להבטיח לכם קהל נכבד, בעודי מסתכל על חברי, אחי אחיותי אשר ניצבים כאן היום במעמד מרגש זה, כי אנו מוכנים ונכונים לכל משימה אליה נדרש, וכי אנו פועלים מתוך תחושת אחריות, שליחות לאומית ואמונה בצדקת הדרך. המאפיינים כל כך את משמר הגבול, מפקדיו ולוחמיו."

Back to top button