כלכלהמבזקים

שרת הכלכלה בבורסת היהלומים: "ההתאוששות שנרשמת בחודשים האחרונים מעודדת"

שרת הכלכלה והתעשייה, האלופה (במיל.) אורנה ברביבאי, ביקרה היום (חמישי) בבורסת היהלומים הישראלית, יחד עם בכירי המשרד, בהם מנכ"ל המשרד, ד"ר רון מלכא, המשנה למנכ"ל, ינון אלרועי והמפקח על היהלומים, אופיר גור. במהלך הביקור נפגשה השרה עם נשיא הבורסה, מר בועז מולודובסקי, מנכ"ל הבורסה, ערן זיני ובכירי הענף ושמעה מהם על מצב הענף.

השרה סיירה באולם המסחר וביקרה במרכז החדשנות העולמי של הבורסה ליהלומים, שם פגשה חברות חדשנות בעולמות המציאות הרבודה, וצפתה בתצוגות וירטואליות וליטוש ייחודי באמצעות לייזר ובתחנת הפיקוח של משרד הכלכלה והתעשייה ליבוא ויצוא יהלומים, בה עוברים יהלומים בשווי מיליארדי דולרים מדי שנה.

שרת הכלכלה בבורסת היהלומים: ההתאוששות שנרשמת בחודשים האחרונים מעודדת
צילום: חן וילנר סטודיו שלושה צלמים

השרה ברביבאי: "ההתאוששות שנרשמת בחודשים האחרונים בענף, לאחר כעשור, מעודדת ואנו מצפים לצמיחה משמעותית בשנים הקרובות, במיוחד ביצירת שיתופי פעולה ואיתור הזדמנויות בסחר החוץ. משרד הכלכלה והתעשייה ימשיך לפתח כלים חדשים, להקל ברגולציה ולהרחיב את הפוטנציאל הכלכלי והתעסוקתי של הענף".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
שרת הכלכלה בבורסת היהלומים: ההתאוששות שנרשמת בחודשים האחרונים מעודדת
צילום: חן וילנר סטודיו שלושה צלמים

נשיא הבורסה ליהלומים, בועז מולדבסקי: ״אנו מברכים את השרה ואת הרוח הגבית שהיא מביאה עימה. ישנם אתגרים רבים לקידום בעולם היהלומים לטובת קידום ההתאוששות של הענף, ובראשם קידום אזור הסחר החופשי שיכול לשחרר חסמים רבים ולקדם צמיחה לאלפי החברים בבורסה ולמשק הישראלי. כיום ישנן חברות מעטות שנהנות מצמיחה, לצד רבים, המהווים את רוב החברים העוסקים בעולם היהלומים, אשר עדיין מתקשים מאוד להתאושש ממשבר הקורונה. תזכיר החוק שיוצא בימים אלה הוא צעד בכיוון הנכון ואנו בטוחים כי השרה וצוותה יקדמו את הנושאים שעל סדר היום לטובת ענף היהלומים והכלכלה הישראלית״.

נשיא התאחדות תעשייני היהלומים, ניסים זוארץ: ״ענף היהלומים הוא מהחשובים ביותר בכלכלת ישראל בעשרות השנים האחרונות. התחרות העולמית בענף היהלומים כיום אינה בין חברות אלא בין מדינות, לכן אזור סחר חופשי הוא הסיכוי הטוב ביותר שלנו להצליח, ואנו משוכנעים כי משרד הכלכלה בראשות השרה יסייעו בהובלת המהלך לטובת שיקום ושגשוג ענף היהלומים לטובת כלכלת ישראל״.

שרת הכלכלה בבורסת היהלומים: ההתאוששות שנרשמת בחודשים האחרונים מעודדת
צילום: חן וילנר סטודיו שלושה צלמים

מסיכום שלושת הרבעונים הראשונים של השנה שפרסם הפיקוח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה, ניתן לראות כי מדובר בתקופת צמיחה בכל הקשור ליבוא ויצוא היהלומים הישראלי, שנמשכת מאז הרבעון האחרון של שנת 2020, עם עליות משמעותיות בכל ארבע קטגוריות הסחר המרכזיות בתקופה זו.

בסה"כ בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, היבוא נטו של יהלומי גלם לישראל עמד על סך של כ-1.47 מיליארד דולרים, עלייה של כ- 136% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (בחודש ספטמבר נרשמה ירידה של כ- 13% לעומת חודש ספטמבר 2020). יצוא נטו של יהלומי גלם באותה התקופה עמד על סך של כ- 1.34 מיליארד דולרים, עלייה של כ-160% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2020 (כשבחודש ספטמבר נרשמה עלייה של כ- 84% לעומת חודש ספטמבר אשתקד).

יבוא היהלומים המלוטשים נטו בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה עמד על סך של כ-2.1 מיליארד דולרים, עלייה של כ-120% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2020 (כשבחודש ספטמבר נרשמה עלייה של כ- 38% לעומת ספטמבר אשתקד) ואילו ביצוא היהלומים המלוטשים נטו, שעמד על סך של כ- 2.57 מיליארד דולרים, נרשמה עלייה של כ- 49% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2020 (כשבחודש ספטמבר 2021 נרשמה ירידה של כ- 41% לעומת ספטמבר אשתקד).

Back to top button