מבזקיםפוליטי / מדיני

שר הביטחון לקראת העברת התקציב: "אירוע משמעותי מאוד שישפיע על כל אזרח במדינה"

שר הביטחון ויו״ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ, התייחס לשבוע רצוף האירועים שהיה בקואליציה בעמוד הפייסבוק שלו.

בפתח דבריו כתב שר הביטחון את התייחסותו להעברת התקציב הצפויה בשבוע הקרוב: "השבוע נאשר את תקציב המדינה, אחרי 3 שנים ללא תקציב. זה אירוע משמעותי מאוד שישפיע על כל אזרח במדינה – כל אחת ואחד מכם ירגיש את זה. מי שניסה לבלום את קידום תקציב המדינה משיקולים אישיים אינו חלק מהממשלה, ומי ששמים את אזרחי ישראל בראש סדר העדיפויות נמצאים היום בממשלה. ובממשלה הזו, גם אם יש חילוקי דעות – פועלים למען האזרחים, מכבדים הסכמים. אני לא אאפשר ששקר ואי עמידה בהסכמים יהיו חלק מהתרבות הפוליטית בישראל- ולכן הממשלה הזו תעמוד בהסכמים שנחתמו ונעשה הכל כדי שתמלא את ימיה בעשייה ודאגה לאזרחי ישראל."

עוד הוסיף גנץ ואמר: "בממשלה הזו, יש לי הזכות בכל יום להוביל את מערכת הביטחון של ישראל. אני עובד יומם ולילה לחיזוק עוצמת צה"ל, וחיזוק היחסים המדיניים והביטחוניים שלנו עם מדינות קרובות ורחוקות. מצד אחד, אנחנו נלחמים בטרור ביד קשה ומצד שני אחרי עשור של הזנחה, אנו מקדמים מהלכים משמעותיים לחיזוק הרשות הפלסטינית. זה אינטרס עליון של ישראל לחזק את הרשות ולהחליש את החמאס. לאחרונה נפגשתי עם אבו מאזן, וקידמנו שורה של צעדים והקלות שלא קודמו במשך עשור. אישרנו בנייה של 1300 יחידות דיור לפלסטינים בשטחי C, אישרתי רישום של 4000 חסרי זהות, הוספנו מכסה של למעלה מ-15 אלף עובדים בישראל ועוד סוחרים שנכנסים מרצועת עזה. אנו מכירים בכך, שלצד השמירה על הביטחון, חיים לידינו מיליוני פלסטינים, ויש לנו אינטרס עליון שהם יחיו בכבוד ובביטחון."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"לממשלה יש משימות רבות נוספות שמטופלות סוף-סוף. בין השאר, אנו דואגים לעתיד של כולנו. אני מבקש לברך ולאחל דרך צלחה לראש הממשלה, לשרת האנרגיה ולשרה להגנת הסביבה, בוועידת האקלים. זהו נושא חשוב שאל להקל בו ראש. שגרירים וראשי מדינות מגיעים לארץ בהובלת שר החוץ, הושג הסכם קריטי לטובת המתמחים במערכת הבריאות והעברנו שורה של החלטות בעלות חשיבות לאומית לטובת החברה הערבית רק השבוע. אני יודע היטב שלעיתים סופגים כדי לעשות את הדבר הנכון – אבל אם נמשיך לעשות את הדבר הנכון, בכל תחום ובכל מקום, למען כל אזרחי ישראל, לא רק אלו שבחרו בנו. כוחנו וחוסננו הוא באחדותנו ובערבות ההדדית ביננו, ובסופו של יום אם ניקח את ההחלטות הטובות – נקבל את הערכת הציבור ואמונו. שבת שלום לכולכם." סיים שר הביטחון את דבריו.

צילום: אריק חרמוני, משרד הביטחון

Back to top button