כלכלהמבזקיםמשפטי/פלילי

חשד: רכשה פיצוציה – אך המשיכה לעבוד תחת שם העוסק הקודם

עובדי פקיד שומה באר שבע נתקלו בשלל הסברים שלבעלי עסקים במהלך מבצע ביקורות ניהול ספרים שערכו באזור. כך לדוגמה, בביקורת אצל מאפרת כלות בבאר שבע, מצאו המבקרים כי בעוד בספר ההזמנות רשומים פגישות עם לקוחות, בספרי העסק לא קיים שום תיעוד ורישום של תשלומים מהם. בעלת העסק בתגובה למבקרים: "שכחתי להוציא קבלות, אנחנו בני אדם!".

בביקורת נוספת בעיר, הגיעו המבקרים לפיצוציה שנרכשה על ידי עוסקת שהמשיכה לעבוד תחת שם העוסק הקודם, מבלי לפתוח תיק חדש במס הכנסה כנדרש. כשנשאלה על כך הסבירה המוכרת כי היא בתקופת ניסיון ולכן לא פתחה תיק. בביקורת אחרת, אצל קוסמטיקאית בנתיבות, נמצאו צ'קים בסכום של 4,800 ש"ח שלא נרשמו בספרי העסק. בעלת העסק ענתה בתגובה כי היא רושמת את הצ'קים רק אחרי שהם נפרעים.

מבצע הביקורות התמקד בענפי המסחר, מתן השירותים ובעלי המקצועות החופשיים בערים דימונה, באר שבע ונתיבות. במהלכו נבדקו 39 בתי עסק, ביניהם עסקים שנמצאו בהם ליקויים בביקורות קודמות או עסקים שהתקבלו לגביהם מיידעים על העלמת הכנסות לכאורה. במהלך המבצע נמצא כי חמישה בתי עסק מתוך העסקים שבוקרו לא רשמו הכנסות כחוק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

קרדיט: freepik

Back to top button