מבזקיםפוליטי / מדיני

בתום דיון סוער הוחלט: מליאת הכנסת תיפתח מחר בשעה 10 בבוקר

בתום דיון סוער, ועדת הכנסת בראשות ח"כ ניר אורבך קבעה היום (ראשון) כי דיוני מליאת הכנסת יפתחו מחר יום שני, כ"ו בחשוון התשפ"ב – 1 בנובמבר 2021 בשעה 10:00 בבוקר.

יו"ר הוועדה ח"כ ניר אורבך (ימינה) אמר בפתיחת הדיון: "אני נרגש לפתוח את השבוע המשמעותי הזה. אחרי שלוש שנים בהם לא הצביעו על חוק התקציב, סופסוף אנחנו השבוע הולכים לעשות זאת שוב. זו בשורה למשק הישראלי, לכלכלה הישראלית ולאזרחי ישראל. כמו בכל תקציב יש לנו גם חלקים שמרגישים כי הם נפגעים ממנו יותר, וחלקים שמרוויחים ממנו. השתדלנו, בכל יכולתנו, למצוא איזונים ולאפשר לכל אזרח לחיות פה בכבוד. כל ח"כ שמגיע למשכן מגיע עם ציבור ישראלי שעומד מאחוריו ומצפה שידאגו לו. השתדלנו לדאוג לציבורים שלנו והשתדלנו לדאוג לציבורים שלא מיוצגים בקואליציה."

עוד אמר: "יהיה שבוע קשוח, הרבה רעשי רקע וקמפיינים יובילו את השבוע הזה, אבל אנחנו בטוחים בעצמנו ואנחנו נחושים לעשות את מה שטוב לעם ישראל. מגיע לאזרחי מדינת ישראל מדינה מתפקדת, משרדי ממשלה מתפקדים שבאים לעבוד בשבילם. אסיים בדבריו של הרב קוק, שאת החוק שלו בעז"ה נמשיך לקדם אחרי העברת התקציב: "האהבה הגדולה שאנו אוהבים את אומתינו, לא תסמא את עיננו מלראות את כל מומיה.. אך גם אחרי הביקורת היותר חופשית.. כולך יפה רעייתי"".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) סנט באורבך ואמר?: "מי כתב לך את מסכת השקרים האלו? "ניכנס באם אימא של הרבנות הראשית" שהקים את הרבנות הראשית, זה מה שהקואליציה מבקש לעשות."

ח"כ אורית סטרוק (הציונות הדתית) הוסיפה ואמרה: "כמה שטויות אפשר לדבר ברצף?"

ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) אמר: "הממשלה לא מייצגת את מי ששלח אותה. זו ממשלה רעה. הציבור מאוכזב עד כדי כך שבסקרים הציבור נותן לכם פחות מנדטים ממה שיש לכם. זה תקציב ללא בשורה, רע לחלשים ולאזרחי ישראל. יאמר לזכותך שעמדת על הכנסת תקציב הישיבות לבסיס התקציב ובזכותך הקיצוץ בתקציב קטן מהתוכנית המקורית."

ח"כ אורית סטרוק אמרה: "בשבת האחרונה בחברון, ניגשו אלי מאות אנשים ואמרו לי שהם התאכזבו מכם והם מתחרטים שהם הצביעו למפלגת ימינה. סטרוק פנתה ליו"ר הוועדה ואמרה, אתה מתהדר ברב קוק אולם, את הדבר הכי קדוש שהוא יסד, אתם דורסים. לא היו מעיזים לדבר בצורה כזו על בית המשפט. בהצעת החוק אתם גוזרים ומפוררים את הרבנות הראשית. אתם יורקים ורומסים אותה."

אורבך השיב לסטרוק: "ניגשו אליך, כי קמפיין ההסתה שלכם מצליח. הלכתי חודש עם אבטחה בגללכם. ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) השיב לאורבך, קמפיין ההסתה הוא של בנט המנוול!"

ח"כ מיכאל מלכיאלי אמר: "חשבתי לעצמי, מה הרב קוק היה אומר על התקציב. נברתי בספריו, ומצאתי שהרב קוק ציווה בספרו לכבד את העניים. דבריו, דברי נביאות. הפכתם את העניים לנטל כלכלי לא רק בדיבור, אלא גם במעשה. אתם מעלים מיסים ומתאכזרים לפריפריה. חתולים מקבלים תקציב, העניים, שום דבר. איפה הצדיק האחד בסדום שיגיד שהוא לא שותף לתקציב האכזרי הזה?"

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) התנגד להצעה להקדים את הדיון ואמר: "אין לכך הצדקה. יש שבוע עבודה נוסף בשבוע הבא ועבודת הכנסת לא תיפגע אם נפתח את הדיון כרגיל. לדבריו, הבקשה משדרת חוסר ביטחון עצמי בקואליציה."

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) אמר: "נתניהו וממשלתו אספו מספיק בר כדי שיהיה לכם מספיק כסף במה לממן את הצרכים שלכם. קרעי שאל, מה עם דיוני ועדות שנקבעו למחר, ישיבות סיעה. למה אתם משנים סדרי בראשית. ממה אתם מפחדים, ששקד תירא בתוך הנגמ"ש? אם אתם בטוחים בעצמכם, למה אתם ממהרים?"

ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה) אמר: "אין סיבה להקדים את הדיון מחר. סוף סוף הגיע הצעת תקציב רצינית אחרי 21 שנים שלא היה פה תקציב, אז בואו ונדון בו ברצינות. 21 שנים תקצבו עניים התקציב הנוכחי, מעניק תמיכה לחתולים ולנסיעות לחו"ל, זה תקציב רציני."

חברי הכנסת הלינו על כך שדיוני מליאת הכנסת בהצעת חוק משאבי טבע הופסקו פעמיים באמצע הדיון ועדיין לא נערכה הצבעה על הצעת החוק.

היועמ"ש של הוועדה עו"ד ארבל אסטרחן אמרה: "הכלל הוא שבתום דיון במליאה בהצעת חוק, תיערך הצבעה. אולם במקרים מיוחדים או בנסיבות מיוחדות, במקרים חריגים בלבד, לאחר הודעה מוקדמת במליאה, ניתן לדחות את המשך הדיון." היועצת המשפטית של הכנסת אמרה שלא הייתה התייעצות עם הלשכה המשפטית על דחיית הדיון.

כאמור, בתום הדיון שהיה סוער, הוועדה קבעה כי דיוני מליאת הכנסת יפתחו מחר יום שני, כ"ו בחשוון התשפ"ב – 1 בנובמבר 2021 בשעה 10:00 בבוקר.

ח"כ קרעי טען שההצעה לא התקבלה מאחר וחמישה ח"כים הצביעו נגד ההצעה, מול חמישה שתמכו. אולם הייעוץ המשפטי של הוועדה קבע כי על פי תקנון הכנסת, סיעות שלא קבעו מי יהיו נציגיהם בוועדה, אינם מורשים להצביע וע"כ נקבע כי רק שני ח"כים התנגדו להצעה. (הצבעתם של השלושה הנוספים שהתנגדו, לא נספרה).

צילום: דוברות הכנסת
צילום: דוברות הכנסת

Back to top button