מבזקיםפוליטי / מדיני

גדעון סער מקדם את הצטרפותה של ישראל לאמנת איסטנבול

לאחר שבחודשים האחרונים הוביל סגן רה"מ ושר המשפטים גדעון סער שורה של מהלכים שנועדו לקדם את הצטרפותה של מדינת ישראל לאמנת איסטנבול מול משרדי הממשלה הרלוונטיים– מבקש השר סער לקדם את הצטרפותה של ישראל לאמנה חשובה זו.

במכתב ששלח היום (ראשון) לשר החוץ יאיר לפיד, ביקש השר סער שיורה לאנשי משרדו לפנות למועצת אירופה ולהגיש מטעם ישראל בקשה לקבלת הזמנה להצטרף לאמנה. לאחר שתתקבל ההזמנה – בכוונת שר המשפטים להביא לממשלה הצעת החלטה לאשרור האמנה.

פניית שר המשפטים לשר החוץ נעשית לאחר שהושלמו הליכי התיאום במשרדים הממשלה השונים, ובכללם, משרדי הרווחה, הבריאות, שוויון חברתי, החינוך, ביטחון פנים, רשות האוכלוסין וההגירה ומשרד החוץ. מטרתה של האמנה היא למנוע אלימות כלפי נשים ואלימות במשפחה, להגן על הקורבנות ולקבוע רף הענישה ההולם עבירות בתחום זה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אמנת איסטנבול היא האמנה הבינלאומית הראשונה שמסדירה את המאבק באלימות נגד נשים ובאלימות במשפחה. חברות באמנה 35 מדינות, ביניהן גרמניה, צרפת, איטליה, ספרד, הולנד, דנמרק ואוסטריה.

השר סער: "מתוך הכרה בחשיבות הרבה של המאבק באלימות נגד נשים ושל אלימות במשפחה – עלינו לפעול להשלמת המהלך ועמידתה של ישראל בשורה הראשונה של המדינות בעולם הנלחמות בתופעות אלו".

צילום: אנצ׳ו גוש ג׳יני

Back to top button