כלכלהמבזקים

אחרי כמעט 100 שנה: חברת החשמל נפרדה סופית מניהול מערכת החשמל בישראל

חברת החשמל נפרדה היום (שני) סופית מניהול מערכת החשמל בישראל. כחלק מהרפורמה בחברת החשמל ובמשק, על בסיס החלטת הממשלה מ- 2018, מהיום ניהול המערכת מתבצע על ידי חברת נגה. לאחר למעלה משנתיים של היערכות חברת נגה קיבלה את האחריות המלאה על הפיקוח הארצי.

עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל, אמר: "מדובר ברגע היסטורי בחברת החשמל. הוצאת האחריות המשקית מהחברה לחברה חדשה משמעותה השלב הסופי בישום משק תחרותי בייצור החשמל לצד אחריות על רשות הכוח. אני מאחל בהצלחה להנהלת נגה ומקווה כי המעבר יעבור בצורה המייטבית ללא כל השלכה על הציבור".

תגובה אחת

  1. מי זו חברת נוגה ומה בדיוק תפקידה. חברת החשמל מתחזקת מערך שליטה ארצי על מקורות החשמל והזרמת החשמל תוך ויסות בין יצור וצריכה 24 שעות ביממה. האם מערכות אלו יעברו לנוגה? מה ישאר בתחום של חברת החשמל? ייצור חשמל דורש השקעת משאבים עצומים. פיצול מרכיבי הפיתוח, הייצור, השינוע, והאספקה ללקוחות מן הסתם ייקר את המערכת במקום להוזילה (ראה מה קרה עם מחירי המים כשהנושא הוצא ממקורות)
    חברת החשמל עם כל גודלה ועוצמתה אינה אלא שוות ערך לאחת מחברות החשמל הבינוניות בניו יורק. לא כל פיצול והפרטה מביא התייעלות וחסכון שמגיע לכיסו של האזרח.

Back to top button