מבזקיםצרכנות

זוג צעיר? קבלו מתנה: 5 עצות זהב להתנהלות כלכלית חכמה

חיים משותפים של זוג, ועל אחת כמה וכמה זוג צעיר שרוצה להקים משפחה, הם לעתים עניין מורכב יותר ממה שנדמה לנו. זוגות צעירים רבים רוצים לעשות את הצעדים הנכונים ביותר בשביל למסד חיים משותפים וחיי משפחה עתידיים בצורה חכמה, אך לא יודעים כיצד לעשות זאת בצורה הנכונה ביותר, בעיקר מבחינה כלכלית. אז בשביל להתחיל את החיים המשותפים שלכם בחוכמה, ולבצע את הצעדים הנכונים ביותר מבחינה כלכלית – ריכזנו עבורכם כאן כמה עצות זהב. בחסות לאומי.

עצה ראשונה: אף פעם אל תשאירו משהו בגדר "לא יודע"

זוגות צעירים בני דור ה-Y נמצאים כיום בצומת דרכים, בין חיי הנוער והבגרות הצעירה לבין חיים מבוגרים ואחראיים יותר – ובצומת הזו זוגות צעירים רבים מרגישים מעט אבודים. האמת היא שבגלל צירוף נסיבות של סביבת שפע בתור ילדים, משבר כלכלי עם הגיענו לגיל נעורים, החולשה של מערכת החינוך בהקניית כלים וגורמים נוספים – זוגות צעירים רבים היום לא יודעים הרבה מאוד על התנהלות כלכלית נכונה. הסטטוס של דברים רבים מדי – החל בקרן הפנסיה שלכם וכלה בריביות והעמלות שמשלמים בחשבון הבנק – הוא בגדר "לא יודעים", וזו מחלה שחייבים להיפטר ממנה בשביל להתנהל כלכלית בצורה נכונה. לפני כל התנהלות כלכלית חכמה אחרת, צריך לעשות סדר ולדעת את כל הפרטים על כל מקום שבו נמצא הכסף שלנו ואיך הוא עובד – רק מהנקודה הזאת אפשר לקבל החלטות חכמות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עצה שנייה: תחשבו תמיד קדימה, גם בתכנון הלוואות

התנהלות כלכלית חכמה היא כזאת שלא מסתכלת רק על היום, השבוע, החודש או השנה הקרובה, אלא מתכננת שנים קדימה בצורה מאוזנת ואחראית. דוגמה טובה לכך היא בתכנון של הלוואות ארוכות טווח ושל משכנתא בפרט – כשבוחרים תנאי תשלום פירעון וריבית, צריך להסתכל גם על היכולת הכלכלית הנוכחית שלנו, אבל גם על הצפי העתידי שלנו. האם פוטנציאל השכר שלנו צפוי לעלות באופן משמעותי עם סיום לימודים או צבירת ותק בעבודה? אם כן, אולי כדאי לתכנן את תשלומי הפירעון כך שהם יתחילו בנקודה נמוכה שהולמת למצב שלנו כיום, ויגדלו בנקודות זמן קבועות?

עצה שלישית: דעו את כל הזכויות שמגיעות לכם

בשביל לשלוט בכל הזכויות שמגיעות לכם, צריך להכיר לעומק את כלל המרכיבים שיכולים לתת נקודות זיכוי ממס, זכאות לתשלומים כלשהם או כספים שמחכים לכם. במדינת רווחה כמו מדינת ישראל, התעמקות בנושא הזה כמעט בטוח תמצא נקודות זיכוי כלשהן שיאפשרו לכם לחסוך בעלויות חודשיות ואולי אפילו לקבל קצת כסף. הבירוקרטיה היא לא פשוטה ולעתים גם משעממת – אבל זה מאוד שווה את זה בהסתכלות לטווח הארוך.

עצה רביעית: אל תזרקו את הכסף על סיכונים מיותרים

אפשרויות ההשקעה הקיימות בשוק כיום הן מגוונות ומושכות מאי פעם בעבר. עם זאת, לפני שאתם זורקים את כל החסכונות שלכם על מטבע הקריפטו החדש שהחבר שלכם המליץ עליו, תזכרו שנדיר מאוד שככה באמת מצליחים להתעשר, וכל שוק כזה שמבטיח התעשרות מהירה טומן בחובו סיכון אדיר, שיכול להשאיר אתכם חסרי כל. השקעות הן דבר חכם ומבורך – אבל כדאי לעשות כל מאמץ להימנע ממאורות ארנב שמהן יהיה קשה מאוד לצאת אחר כך.

עצה חמישית: השקיעו בביטוח ובפנסיה

אולי שתי המילים המבוגרות ביותר בשפה העברית, אבל אין איך לעבוד מסביב לזה – ההפיכה שלנו לזוג צעיר והתכנון של חיים משותפים ושל חיי משפחה, דורש מחשבה והשקעה בביטוח שלנו ובפנסיה שלנו. לא נרצה להשאיר את המשפחה שלנו חסרי כל במצב של פציעה או פגיעה, וכמובן שנרצה גם להשקיע כסף בעתיד שלנו ושל המשפחה שלנו – ולכן מדובר בהשקעות חשובות כל כך.

כתבה זו אינה מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

צילום: pixabay

Back to top button