חדשות חוץמבזקים

רה"מ בריטניה ג'ונסון: "משבר האקלים אינו סרט, ומכונת יום הדין אמיתית"

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, פתח היום (שני) את ועידת האקלים בגלזגו, סוטלנד בהשתתפות נציגים מכ- 200 מדינות מרחבי העולם.

רה"מ ג'ונסון השווה את המצב האקלימי העולמי לזה של סוכן ה- MI5 הבדיוני ג'יימס בונד, כשהוא חגור לפצצה שתהרוס את כדור הארץ ומנסה להבין כיצד לנטרל אותו. "משבר האקלים אינו סרט, ומכונת יום הדין אמיתית. האיום הוא שינויי אקלים המופעלים על ידי שריפת פחם, נפט וגז טבעי", אמר.

ג'ונסון ציין שהמהפכה התעשייתית החלה בגלזגו עם מנוע הקיטור של ג'יימס וואט המופעל על ידי פחם
.
ג'ונסון פתח את חלק הפסגה של מנהיגי העולם בוועידת האקלים של האו"ם, שמטרתה להשיג הסכמה לבלום את פליטת הפחמן במהירות מספקת כדי לשמור על ההתחממות הגלובלית ל-1.5 מעלות צלזיוס (2.7 מעלות פרנהייט) מתחת לרמות הטרום-תעשייתיות. העולם כבר התחמם ב-1.1 מעלות צלזיוס (2 מעלות פרנהייט). תחזיות נוכחיות המבוססות על קיצוץ פליטות מתוכנן במהלך העשור הבא הן שהן יגיע ל-2.7C (4.9F) עד שנת 2100.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ג'ונסון אמר בפסגה שהאנושות הורידה את השעון בכל הנוגע לשינויי אקלים, והזמן לפעולה הוא עכשיו. הוא ציין שלמעלה מ-130 מנהיגי העולם שהתאספו היה גיל ממוצע של מעל 60, בעוד שהדורות שנפגעו יותר מכל משינויי האקלים עדיין לא נולדו.

מנהיגה של בריטניה רשם הישג עגום ערב הוועידה, לאחר שמנהיגים מ- 20 הכלכלות הגדולות בעולם קיבלו על עצמם התחייבויות אקלים מינוריות בפסגה ברומא במהלך סוף השבוע.

צילום: AP Photo/Alastair Grant

Back to top button