כלכלהמבזקיםפוליטי / מדיני

שר האוצר בפתח דיוני התקציב בכנסת: "חיכינו ליום הזה שלוש וחצי שנים"

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר פתח היום (שלישי) את הדיון המשולב בחוקי התקציב, הציג את הסעיפים העיקריים ואמר: "אני מתרגש להציג בפניכם את הצעת תקציב המדינה לשנת 21-22 יחד עם חוק ההסדרים שגדוש ברפורמות שנועדו לסייע לשכבות החלשות, לטפל ביוקר המחיה, ולזרוע מנועי צמיחה שיצעידו את כלכלת ישראל קדימה. לאחר שנתיים של סטגנציה, שעבוד של כלכלת ישראל לאינטרסים אישיים ופוליטיים אנחנו כאן כדי לשים לזה סוף. בשנים האחרונות אנחנו עדים לעליית מחירים דרמטית כמעט בכל מוצרי הצריכה. הרבה שואלים ובצדק מה עושה הממשלה בנידון? ואני שואל את אלה שרק אתמול אחזו בהגה והיום ממהרים להאשים אותנו, מה אתם עשיתם בנידון? מה עשיתם כשמחירי הפירות והירקות התייקרו פי 2 בשנים האחרונות? מה עשיתי עם העובדה שמחירים על כל מוצרי הבסיס חשמל והתמרוקים התייקרו בישראל יותר מאשר באירופה? מה עשיתם עם העובדה שישראל היא המדינה התשיעית בעולם במדד יוקר המחיה? לא עשיתם כלום."

צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת

עוד אמר: "אז אני רוצה לבשר לכם משהו בעוד כמה חודשים אנחנו נכנס לסופר ונראה שלא צריך להוציא הון בשביל לקנות מוצרי בסיס, נראה ירידה אמיתית במחירים ונרגיש גידול בהכנסה הפנויה של כל אזרח ואזרחית. זה יקרה בזכות התקציב שאנו מביאים כאן היום. תקציב מהפכני שמכוון לשלוש מטרות – סיוע לשכבות החלשות, הורדת יוקר המחיה, רפורמות תשתיתיות ומבניות שיזניקו את כלכלת ישראל קדימה ויגבירו את התחרות."

שר האוצר אביגדור ליברמן ביקש לעלות לדוכן לברך את ח"כ קושניר והוסיף: "זה לא הנאום של שר האוצר על התקציב, את זה אני אעשה מחר. היום באתי בעיקר לדבר על הסימבוליקה ולברך את אלכס קושניר. היום השני לנובמבר יום הצהרת בלפור, ואנחנו מביאים את התקציב ביום הזה. עצם הבאת התקציב תוך 142 יום מהקמת הממשלה מראה שעשינו עבודה, וחיכינו ליום הזה שלוש וחצי שנים, שזו הפעם האחרונה שהכנסת הצביעה על התקציב."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ח"כ ווליד טאהא, הציג את פרקי התקציב שהכינה ועדת הפנים והוסיף: "כשרוצים לבדוק עד כמה המדינה מתעניינת באוכלוסייה כל שהיא, הולכים לספר התקציב, פותחים אותו ורואים איפה האוכלוסייה הזו ואיפה הצרכים שלה נמצאים בספר התקציב. זו הפעם הראשונה בתולדות מדינת ישראל שהחברה הערבית נמצאת בספר התקציב. בניגוד לכל השנים שעברו זו הפעם הראשונה בתולדות המדינה שכל מי שירצה לבדוק יוכל לפתוח את ספר התקציב ולראות שהחברה הערבית נמצאת שם. אנחנו לא אומרים שהגענו לכל מה שרצינו, אבל כהתחלה של פעם ראשונה אנחנו מקווים באמת שכל הנוסעים הקשורים לחברה הערבית יהיו תמיד על השולחן, שהמדינה תטפל בהם ושנחליף את השיח המסית שלא מתבסס על שום אמת, שיש לו מטרה פוליטית אחת לטרפד את האפשרות שתקציב המדינה יעבור. מטרה פוליטית זולה."

צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת

Back to top button