מבזקיםפוליטי / מדיני

השרה להגנת הסביבה נפגשה עם מנכ"ל סוכנות האנרגיה הבין-לאומית

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, נפגשה אתמול (שני) בשולי ועידת האקלים בגלזגו שבסקוטלנד (COP26) עם מנכ"ל סוכנות האנרגיה הבין-לאומית (IEA), ד"ר פאתיח בירול. זנדברג ובירול שוחחו על המעבר העולמי לאנרגיה נקייה ועל כך שנדרשת פעולה מהירה בתחום זה.

לפי דוחות ה-IEA, נראה כי העולם יגיע לשיא הביקוש לאנרגיה פוסילית בשנות ה-30 ולראשונה נראה שתהיה ירידה בביקוש סביב 2050. יחד עם זאת, כבר סביב 2030 צפוי כי נעבור את ה-1.5 מעלות ועד 2100 נראה עלייה של 2.6 מעלות.

זנדברג ובירול דנו בתנאים הנדרשים על מנת שסקטור האנרגיה העולמי יגיע לאפס פליטות נטו ב-2050, תוך התחשבות בהיתכנות טכנית, עלות-תועלת חיובית והיתכנות חברתית ותוך הבטחת ביטחון אנרגטי והמשך צמיחה כלכלית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"יש חלון הזדמנויות צר כיום, חייבים לפעול במהירות ולתת את האיתות הנכון לשווקים, שהכלכלה העתידית מבוססת על אנרגיות מתחדשות", אמר בירול. הוא התייחס לנושא עליית מחירי האנרגיה ואמר כי החיבור כאילו היא קשורה דווקא לאנרגיות מתחדשות, שגוי מיסודו.

לדבריו, עליית המחירים היא זמנית בלבד, ויש גורמים המנסים לחבר את הנושא למתחדשות, אך אין קשר בין הדברים. "מעבר לאנרגיות מתחדשות במקום דלקים פוסיליים הוא נושא כלכלי מוביל, לא פחות מסביבתי. זה קורה, ולמדינות כדאי לבצע אותו גם משיקולים כלכליים, אחרת יישארו מאחור".

השרה זנדברג ציינה כי יש טכנולוגיות ישראליות בתחום האנרגיות המתחדשות, וכי חלק מהפתרונות יהיו הבסיס להגעה של ישראל והעולם לאיפוס פליטות עד 2050.

צילום: המשרד להגנת הסביבה

Back to top button