כלכלהמבזקים

שוק הנדל"ן רותח: שיא של יותר מ- 14 אלף דירות נרכשו במהלך חודש אוגוסט

אגף הכלכלנית הראשית במשרד האוצר פרסם היום (שלישי) את סקירת ענף הנדל"ן למגורים לחודש אוגוסט החולף. מהסקירה עולה כי בחודש אוגוסט נרכשו 14.1 אלף דירות, הרמה הגבוהה ביותר מאז השיא ההיסטורי שנרשם ביוני 2015 (על רקע הקדמת רכישות משקיעים באותו חודש, טרם הכבדת מס הרכישה עליהם). בהשוואה לאוגוסט אשתקד זהו גידול של 31%, כאשר יש לציין כי רמת העסקאות באוגוסט אשתקד היתה גבוהה כשלעצמה, בין היתר על רקע זינוק ברכישות המשקיעים לאחר הורדת מס הרכישה בסוף יולי באותה שנה. בהשוואה לחודש יולי האחרון נרשמה עליה של 8% במספר העסקאות.

בניכוי העסקאות בסבסוד ממשלתי הסתכם מספר העסקאות בשוק החופשי בחודש אוגוסט האחרון ב-12.5 אלף, בדומה לרמה הגבוהה שנרשמה בחודש יוני האחרון (היה הגבוה ביותר מאז יוני 2015 במכירות בשוק החופשי). בהשוואה לאוגוסט אשתקד נרשם גידול של 35% במספר העסקאות בשוק החופשי וגידול של 8% בהשוואה לחודש הקודם. בהשוואה היסטורית של חודש אוגוסט האחרון למקבילים לו בעשרים השנים האחרונות זוהי הרמה הגבוהה ביותר של עסקאות, בשוק החופשי ובכלל.

סך העסקאות בדירות יד שניה בחודש אוגוסט עמד על 8.8 אלף, גידול חד של 30% בהשוואה לאוגוסט אשתקד וגידול של 7% בהשוואה לחודש הקודם. בפילוח גיאוגרפי נמצא כי הגידול החד בפלח שוק זה הקיף את כל האזורים, בהובלת אזור ב"ש שרשם גידול של 51% בהשוואה לאוגוסט אשתקד וגידול של 12% בהשוואה לחודש הקודם. בכך הגיע מספר העסקאות בדירות יד שניה באזור זה ל-1.4 אלף דירות, הרמה הגבוהה ביותר שנרשמה באזור ב"ש מאז יוני 2015 (רמה זו נמוכה ב-12% בלבד מהשיא שנרשם ביוני 2015, זאת כאשר ברמה הארצית עומד פער זה על 25%).

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אזור ת"א, שהתאפיין בשנה האחרונה ברמת פעילות נמוכה יחסית בפלח השוק של דירות יד שניה, רשם התאוששות בחודש אוגוסט, עם עליה של 45% במספר העסקאות בדירות יד שניה בהשוואה לאוגוסט אשתקד ועליה של 24% בהשוואה לחודש הקודם, שיעור הגידול הגבוה ביותר בהשוואה ארצית. בכך הגיע מספר העסקאות בדירות יד שניה באזור זה ל-740 דירות, הרמה הגבוהה ביותר מאז דצמבר 2016 (אם כי עדיין נמוכה בפער משמעותי, של 47%, משיא הרכישות שנרשם באזור זה ביוני 2015).

צילום: freepik

Back to top button