חדשות הארץמבזקים

הנשיא הרצוג השתתף במופע לציון 90 שנה להולדתו של המוזיקאי בני אמדורסקי ז"ל

כחלק מ"פסטיבל בשחור לבן" של תאטרון ירושלים, החוגג יום הולדת 50, נשיא המדינה, יצחק הרצוג, נשא דברים היום (שלישי) במופע לציון 90 שנה להולדתו של המוזיקאי בני אמדורסקי ז"ל. עוד השתתפו באירוע שר התרבות והספורט חילי טרופר, ראש עיריית ירושלים משה לאון, מנכ"לית תיאטרון ירושלים יפעת צחי קיראל, הנהלת התיאטרון וידידי התיאטרון.
 
הנשיא פתח את דבריו ואמר: "כל יצירה תרבותית באשר היא נבחנת, בין היתר, ביכולת שלה להתחדש. בכוח שלה להפתיע, לפרוץ גבולות, להעז. אך לא פחות מכך, מבחנו החשוב של מוסד תרבותי הוא גם במסוגלות ליצור, להשפיע ולאתגר את הקהל שלו. ובעיקר, וזה המבחן הגדול – לעשות זאת על פני תקופה ארוכה."
 
בנוסף, אמר הנשיא: "המעמד שאנחנו מציינים היום משלב בין שתי הסגולות הללו: מצד אחד, להיות בית ליצירה תרבותית מתחדשת ומרתקת שמצליחה לסקרן ולעניין רבים ורבות ומהצד השני  להצליח להתמיד ולעשות זאת על פני תקופה המשתרעת על לא פחות מחמישים שנה," אמר הנשיא והוסיף: " ואמנם, יובל השנים שבהן פועל תיאטרון ירושלים בשדה התרבות הישראלי הוא ההוכחה הטובה מכל לרלוונטיות שלו, לעדכניות שלו – וכמובן לחיבור שלו אליכם, הקהל. ובמהלך השנים הללו, התוודענו כולנו לבית שהוא כולו תרבות, בליבה של ירושלים – בירת ישראל אכסניה מכובדת לכל סוגי האמנויות: הבמה, המסך, האמנות החזותית והאמנות הפלסטית. מוסד אשר מארח בין כתליו מאות אלפי חובבי תרבות בשנה, וחושף אותם לחוויה עכשווית וייחודית שמטיבה לשקף את פניה של היצירה התרבותית בארץ ובעולם – כולל היותו של התיאטרון בית חם לכמה מפנינות התרבות החשובות והמרכזיות בירושלים ובישראל כולה: התזמורת הסימפונית ירושלים, תזמורת ירושלים מזרח ומערב, תיאטרון מיקרו ופסטיבל ישראל שלא לדבר על אירועים ממלכתיים חשובים ומרגשים."
 
הנשיא חתם את דבריו ואמר: "אני מבקש לסיים את דבריי בכמה מילים על איש יקר, בני אמדורסקי זכרו לברכה, אשר המופע שבו נצפה בקרוב מוקדש, כידוע, לציון 90 שנה להולדתו. בני היה גיבור ילדותי ונוף נעוריי ופס הקול שלו יישאר תמיד בליבי. לפני עשרים ושמונה שנים, בהופעתו האחרונה של בני, כאשר היה כבר חולה וכחוש מאוד, הוא ביצע שיר חדש שכתב יחד עם בנו אסף. בשיר הזה – "נחיה את היום" – כתב בני את השורות הבאות: "אל תדאגי ליום גשם ומטר, אומר לך באהבה וחום, יש לי מטריה ליום מחר, בינתיים נחיה את היום, נחיה את היום" גם את שירו האחרון ביצע בני בחיוך, וגם אנחנו זוכרים אותו היום בחיוך ובאהבה. ברכות חמות לתיאטרון ירושלים ביום חגו – וערב מהנה לכולכם!"
 

הנשיא הרצוג השתתף במופע לציון 90 שנה להולדתו של המוזיקאי בני אמדורסקי ז"ל
צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

 

Back to top button