חדשות הארץמבזקים

מעל 1000 בני אדם הגיעו הלילה לקבר יוסף לאחר תקופה ארוכה בה נמנעו כניסות המוניות

מעל 1000 בני אדם נכנסו הלילה (רביעי) לקבר יוסף, זאת לאחר תקופה ארוכה בה נמנעו כניסות המוניות לקבר. בין הנכנסים היו גם: משפחתו של סג"מ אבינועם כהן הי"ד שנהרג בתאונה בהתהפכות ברמת הגולן לפני 4 שנים. המשפחה הגיעה לעשות את טקס החלק'ה המסורתי לנכד. כמו כן נכנסו סגן ראש המועצה האזורית שומרון דוידי בן ציון, הרב רצאבי, מגדולי העדה התימנית בישראל, תא"ל אבי בלוט – מפקד אוגדת איוש, תא"ל יקי דולף – עוזר שר הביטחון, ומח"ט שומרון אל"מ רועי צוויג.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון קרא לממשלה שלא לשכוח כי בסופו של יום המטרה היא לאפשר תפילה ליהודים באחד המקומות הקדושים לעם היהודי: "קבר יוסף הוא אחד המקומות הקדושים והיקרים לעם היהודי. על ממשלת ישראל לזכור כי המטרה איננה להמשיך לקיים כניסות מצומצמות באישון לילה אלא לאפשר ליהודים כפי שאנחנו מאפשרים לעמים אחרים אפילו במקומות קודשינו כמו הר הבית, לקיים פולחן לאור יום ללא חשש. כל ממשלה שרואה את עצמה ככזו הדואגת לחופש פולחן לכל הדתות, ובוודאי לעם היהודי שחזר לאחר 2000 שנים לארצו ולמקומות הקדושים, צריכה לדאוג כי ייעשו מהלכים שיאפשרו זאת".

ראש מועצת שומרון הודה למח"ט שומרון אל"מ רועי צוויג ולחיילי צה"ל שליוו את הכניסה וכן לנתנאל שניר ולמתנדבי מנהלת המקומות הקדושים של המועצה האזורית שומרון אשר פועלים בכדי לארגן את הכניסה בכל כניסה וכניסה למקום הקדוש.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דובר צה"ל

Back to top button