חדשות הארץמבזקים

תכנית "והדרת" פותחת שנה חדשה – ותלווה יותר מ-3,000 אזרחים ותיקים

670 בני ובנות שירות החלו החודש את שנת השירות שלהם, עם פתיחת המחזור ה-14 של תוכנית "והדרת פני זקן" של המשרד לשוויון חברתי ועמותת מטב. בני ובנות השירות ילוו בשנה הקרובה כ-3,840 אזרחים ותיקים ויציעו להם תמיכה רגשית אל מול הבדידות.

תוכנית "והדרת" הוקמה מתוך רצון לשלב בני ובנות שירות לאומי-אזרחי בעבודה עם אזרחים ותיקים, ליצירת מחויבות ערכית, מוסרית ובין-דורית. בהגיעם אל בתי האזרחים הוותיקים, מהווים הצעירים מערך תומך, המאיר את עולמו של האזרח הוותיק אל מול הבדידות.

כ-670 צעירים ייקחו חלק בתוכנית השנה בכ-105 רשויות מקומיות, מהם 243 בנות ובני שירות לאומי-אזרחי מהחברה הכללית, 168 מתנדבות בחברה הערבית במסגרת תוכנית "אהלינא", ו-260 מתנדבים בחברה החרדית. כל מתנדב ילווה במהלך השנה 6-8 אזרחים ותיקים, כשבנוסף מסייעות בנות השירות בהפעלת 145 מרכזים קהילתיים ברחבי הארץ. לצד הפגת הבדידות, לאורך השנה מתלווים המתנדבים לאזרחים הוותיקים במגוון נושאים בהם: מיצוי זכויות, ביקורים בקופ"ח, עריכת קניות, טיולים ובילויים משותפים וליווי לאירועים חברתיים שונים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בני ובנות השירות עוברים הכשרות מקצועיות בתחום הזיקנה, וכן מלווים באופן סדיר על ידי צוות מקצועי של עובדות סוציאליות הנמצאות איתם לתמיכה לכל אורך הדרך.

השרה לשוויון חברתי מירב כהן אמרה: "הבדידות הורגת אנשים, ואף אחד לא חסין בפני המגפה הזו. אני פוגשת, לצד מבוגרים אלמנים ועריריים שחיים בבדידות, גם אנשים מבוגרים שיש להם ילדים ולעיתים מצבם הכלכלי דווקא איתן, ועדיין הם עצובים מבפנים ואין להם עם מי לחלוק את התחושות שלהם. המשרד לשוויון חברתי מוציא אל הפועל בימים אלו תכנית עבודה מקיפה שמטרתה למגר את תופעת הבדידות ולייצר כתובת לאנשים. מערך בני ובנות השירות, שהופכים להיות ממש בני משפחה של אותם קשישים, הוא מסלול אחד של פעילות מיני רבים שהמשרד מפעיל, ובכוונתי בשנה הקרובה להרחיב את הפעילות הזו בצורה משמעותית. בעיניי הפעילות הזו היא בגדר הצלת נפשות".

צילום: freepik

Back to top button