חדשות הארץמבזקים

המשרד להגנת הסביבה לקצא"א: "אין מקום להתיר את הגדלת היקף שינוע הנפט באילת"

מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה, גלית כהן, העבירה היום (רביעי) למנכ"ל קצצ"א, איציק לוי, מכתב שבו מפורטת עמדת המשרד להגנת הסביבה באשר למשמעויות הסכם קצא"א – רד מד.

המנכ"לית ציינה, כי במקביל לבחינת סקר הסיכונים של החברה, שלא בוצע לפי הנחיות המשרד וכבר נדחה על-ידו פעמיים, המשרד להגנת הסביבה בחן מהי תוספת הסיכון שיכולה לשאת הסביבה הימית הרגישה במפרץ אילת.

גורמי המקצוע במשרד הגיעו למסקנה חד-משמעית, כי הרחבת פעילות קצא"א עלולה לפגוע פגיעה קריטית ובלתי הפיכה בסביבה הימית במפרץ אילת בשל אירועי תקלות של דליפת נפט  שלא ניתן למנוע אותן באופן מוחלט.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מפרץ אילת הוא אזור ייחודי ברמה בין-לאומית ובעל רגישות אקולוגית גבוהה ביותר. לאור משבר האקלים והתחממות מי הים עולה חשש כבד לעתיד שונית האלמוגים ובתי הגידול הייחודיים של מפרץ אילת.

עמדת המשרד להגנת הסביבה הייתה ועודנה, כי יש לשים את הסביבה הימית באילת בראש סדר העדיפויות בכל החלטה לקידום פיתוח מפרץ אילת, על מנת לשמור על הים האדום ועל השונית הטבעית עבור הדורות הבאים, בעולם שבו שוניות אלמוגים מתפקדות הן אוצר טבע נדיר.

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, אמרה: "שונית האלמוגים השוכנת בים סוף היא השונית הגדולה והיחידה בישראל והשונית הצפונית בעולם. שוניות אלמוגים הולכות ונכחדות כתוצאה ממשבר האקלים, ועל כן, חלה עלינו חובה מוגברת להגן עליהן מכל סיכון שהוא. מעבר לכך שהן מרהיבות ביופיין, שוניות האלמוגים בעלות תפקיד קריטי בשמירה על בריאות המערכות הטבעיות שאנו תלויים בהן לקיומנו. עד לרגע זה לא הוצגו שיקולים אחרים המצדיקים את הסיכון הכביר הזה למפרץ אילת. אירועי דליפת נפט קורים והנזק שעלול להיגרם לסביבה הימית הרגישה בים סוף הוא בלתי הפיך".

תמר זנדברג. צילום: אתר הכנסת

Back to top button