מבזקיםמשפטי/פלילי

דרישה מהיועמ"ש: "פתח בחקירה פלילית נגד ח"כ גפני שכינה את רה"מ "בוגד""

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (רביעי) ליועמ"ש אביחי מנדלבליט בדרישה לחקור את התבטאותו של ח"כ משה גפני, לפיה "בנט בוגד במדינת ישראל". יצוין כי הדברים החמורים נאמרו על ידי ח"כ גפני לא פחות משלוש פעמים במהלך הראיון שפורסם אמש באתר "כיכר השבת", וזאת גם לאחר שהמראיין וידא שחבר הכנסת עומד מאחורי הדברים.

"חייב להיות קו גבול ברור בין העברת ביקורת לבין קריאה והסתה לאלימות", ציינה התנועה לאיכות השלטון בפנייתה. "האמירות האלו העשויות לעלות כדי הסתה של ממש".

התנועה הוסיפה עוד כי בין יתר הדברים, אמר ח"כ גפני כי רה"מ בנט הוא "איש מהזן הנחות ביותר". התנועה לאיכות השלטון הזכירה כי חוק העונשין קובע עונש מאסר של חמש שנים על הסתה לאלימות. "בהיותו של ח"כ גפני יושב ראש מפלגה מכהן, חומרת דבריו מקבלת משנה תוקף, כמו גם האפשרות שלו להשפיע ואף להסית לאלימות בדבריו את ציבור בוחריו. השדה הפוליטי סובל דברי ביקורת ואי הסכמה של אישי ציבור איש עם רעהו, אך חייב להיות קו גבול ברור בין העברת ביקורת לבין קריאה והסתה לאלימות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד ד"ר אליעד שרגא, אמר: "התרת דמו של ראש ממשלה כבר הובילה לרצח ראש ממשלה במדינת ישראל אך לצערי הלקח לא נלמד. ביקורת צריך שתהיה במשטר דמוקרטי אבל הסתה חמורה היא פלילית, היא רעילה והיא מתירה את דמם של מנהיגים במדינת ישראל. התנועה לאיכות השלטון תעשה את כל אשר ידה משגת על מנת למנוע את הרצח הבא של איש שלטון באשר הוא איש שלטון במדינת ישראל״.

ח"כ משה גפני. צילום: אתר הכנסת

Back to top button