מבזקיםפוליטי / מדיני

משינויי המשרד לשירותי דת: חמש נשים חדשות בשלוש מועצות דתיות שונות

המשרד לשירותי דת בהובלת השר מתן כהנא, ממשיך לקדם את השינויים מעוררי המחלוקת שהחל לבצע עם הקמת הממשלה, בתחילת השבוע פורסם כי השר מקדם מתווה אשר יחדש את מבני המועצות הדתיות ברחבי הארץ. המתווה כולל קיצוב קדנציות, שילוב נשים, ודרישות סף גבוהות יותר. מאז צאת המתווה במשרד לשירותי דת פועלים במרץ להחיל את השינויים במועצות הדתיות. ביום רביעי האחרון נבחרו חמש נשים חדשות לשלוש מועצות דתיות, שתיים ברמת הגולן, שתיים נוספות במעלה יוסף ועוד אחת בראש פינה.

במועצה הדתית ברמת הגולן נבחר ראש מועצה חדש, יאיר טורנהיים, שהחליף את מר יצחק נס לאחר שימש בתפקיד במשך עשור שלם. כזכור, בעוד ארבעה חודשים יפוגו הכהונות של כ-90 ראשי מועצות דתיות ברחבי הארץ, חלקם לאחר עשרות שנים בתפקיד, ויוכלו להתמודד מחדש לפי הקריטריונים החדשים שקבע השר.

ארכיון. צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תגובה אחת

  1. כל הכבוד לשר הדתות מתן כהנא. הובלה מקצועית של מהלכים מאד עקרוניים שמובילים את העשייה של משרד הדתות קרוב יותר ללב הקונצנזוס הציבורי. כללים ברורים למינויים, כללים ברורים לשיתוף נשים כשווי זכויות בעשיה שעד כה הוגדרה כ מגדרית ומגזרית. ציון גבוה ואיחולי הצלחה. מתן הוא הוכחה שלא נולדים לפוליטיקה. אפשר פשוט להשתלב כשטובת העניין לנגד העיניים ולקדם דברים לטובת הכלל.

Back to top button