מבזקיםספורט

אמציה לבקוביץ', מגדולי שחקני ומאמני הכדורגל של ישראל, הלך לעולמו בגיל 83

אמציה לבקוביץ', מגדולי שחקני ומאמני הכדורגל של ישראל, הלך היום (חמישי) לעולמו בגיל 83. לבקוביץ' שיחק כבלם בהפועל תל אביב כל הקריירה בין השנים 1955–1968, איתה זכה בשתי אליפויות, בגביע מדינה ובאליפות אסיה לקבוצות ב- 1967. בנבחרת ישראל הופיע 42 פעמים, בה זכה בגביע אסיה ב- 1964.

לבקוביץ' המשיך לקריירה כמאמן, והיה העוזר של עמנואל שפר, שהוליך את נבחרת ישראל להופעה היסטורית ויחידה עד כה במונדיאל במקסיקו 1970. פסגת הישגיו כמאמן הייתה בזכיה בשתי אליפויות רצופות היסטוריות ב- 1975-1976. כמו כן, זכה עם מכבי חיפה באליפות ב- 1989.

שר התרבות והספורט חילי טרופר, ספד: ״הצטערתי לשמוע כי אמציה לבקוביץ', מגדולי כדורגלני ומאמני ישראל, הלך היום לעולמו. אמציה היה שחקן יוצא דופן והתגלה גם כמאמן מופלא. מורשתו בהיכל התהילה של ליגת העל בכדורגל ונבחרת ישראל תיזכר לדורות הבאים. יהי זכרו ברוך״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אורן חסון, יו״ר ההתאחדות לכדורגל, ספד: ״אמציה לבקוביץ׳ ז״ל שייך לדור נפילים בכדורגל הישראלי ולאורך הקריירה הארוכה והעניפה שלו כשחקן וכמאמן השיא תרומה עצומה לנבחרות ישראל, למועדונים ולהעלאת קרנו של הכדורגל שלנו. האהבה הגדולה של אמציה לכדורגל הישראלי ניכרה בכל דבר שעשה והוא תמיד היה נכון לתרום כמיטב יכולתו. אמציה מותיר מורשת מפוארת ולעולם יהיה מקור גאווה עבורינו. יהי זכרו ברוך״.

צילום: .freepik

Back to top button