מבזקיםמשפטי/פלילי

ועדת השחרורים החליטה לשחרר את רוצחת הנער אסף שטיירמן ז"ל

ועדת השחרורים של שב"ס החליטה היום (חמישי) לשחרר את סיגלית חיימוביץ', שהורשעה ברצח הנער אסף שטיירמן בן ה-18 ב-1996. עם זאת, השחרור יעוכב בשבוע עקב התנגדות הוריו של שטיירמן והפרקליטות עד להגשת ערר.

חיימוביץ' אמורה להשתחרר בינואר 2025. פרקליטות מחוז מרכז התנגדה לבקשת השחרור. כשתי בקשות קודמות שלה, בשנים 2018 ו- 2019., נדחו.

עו"ד ציון אמיר, שמייצג את חיימוביץ' יחד עם עו"ד ענבר רוזנבאום, אמר: "זה מאבק משפטי שנמשך לאורך השלוש שנים האחרונות וכלל ערעורים לבית משפט מחוזי ולעליון. מדובר בטרגדיה נוראית שבה קיפח את חייו נער צעיר על לא עוול בכפו ויחד עם זאת מדובר באסירה שריצתה עונש מאסר למעלה מ-20 שנה ועברה הליך שיקום יוצא דופן שמצדיק את שיחרורה מן הכלא".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סיגלית חיימוביץ' אמרה לוועדת השחרורים: "המוות שלו חלק בלתי נפרד מהחיים שלי וימשיך להיות. אני הרוצחת של אסף. אני מתביישת להיות הרוצחת של אסף ואני כואבת להיות הרוצחת של אסף. אני לא מצפה שמישהו אי פעם יסלח לי. אף פעם לא יהיה בסדר, כל עוד אני חיה ואסף מת".

על פי ועדת השחרורים, חיימוביץ' עברה דרך שיקומית משמעותית, לא צברה עבירות משמעת והביעה חרטה כנה על הרצח- מה שהוביל להחלטת הוועדה.

ארגון משפחות נרצחים ונרצחות מחה נחרצות: "השחרור המוקדם פוגע באינטרס הציבורי ומנוגד לבקשת המשפחה. יודגש כי על הרוצחת לא נגזר מלכתחילה מאסר עולם, כפי שהיה מתבקש מרצח שהמניע שלו היה "שעשוע", בנימוק כי היתה קטינה בזמן הרצח. ועתה היא זוכה להקלה נוספת, שאינה עולה בקנה אחד עם חומרת הרצח שבוצע בדם קר ובאכזריות וללא כל סיבה או מניע."

אסף שטיירמן. צילום: באדיבות המשפחה

תגובה אחת

  1. אכן, שאלת ההקלות על העונש בדרך של חנינה או ״שחרור מוקדם״ הן בעיות קשות ומורכבות. אדם שנטל ביודעין חייו של אחר, לא אמור להיות משוחרר מוקדם מכפי שנגזר עליו. בית משפט שקל בזמן אמת את כל מרכיבי הארוע הנורא וגזר עונש שעבר הליך של ערעורים ובקשה להקלות וקיצור) צריך לקחת בחשבון שלמשפחת הנרצח אין ניחומים ואין ״קיצור״ של תקופת המאסר שנגזרה על העבריין

Back to top button