צרכנות

אחזקת רכב – כמה זה עולה?

לא מעט אנשים מתלבטים לא מעט אם כדאי עבורם לרכוש רכב – כאשר, מקורה של ההתלבטות הוא לא בעלות ההתחלתית של הרכב אלא בעלות האחזקה החודשית. והאמת שההתלבטויות הללו מובנות, רכב מצריך הוצאה שוטפת לא קטנה – יחד עם זאת, במידה ומניחים את ההוצאה הכספית אל מול התועלות הרבות שניתן להפיק מרכב, רוב האנשים מבינים שאין להם באמת ברירה ובשלב כזה או אחר עושים את הצעד ורוכשים רכב. בכל מקרה, אם גם אתם תוהים כמה זה אמור לעלות לכם ואיך ניתן להפחית בהוצאות המדריך הבא יכול לספק לכם את התמונה:

הוצאות על דלק
גובה ההוצאות על הדלק, תלוי במידה רבה בסוג הרכב כאשר רכב חסכוני יצרוך פחות דלק וכחלק מכך גם ההוצאות הכספיות עבור הדלק תהיינה נמוכות יותר. לעומת זאת, יש רכבים אשר צורכים כמויות גדולות יותר של דלק וההוצאות הן בהתאם. יש לקחת בחשבון, שרוב האנשים משלמים בין 200 ל-350 ₪ – כאשר בממוצע נהוג למלא דלק כ-4 פעמים בחודש (כמובן, שהתדירות משתנה, בהתאם לכמות הנסיעות ולאורכן). אפשרות נוספת היא לרכוש רכב היברידי מה שיפחית במידה משמעותית את ההוצאות עבור הדלק או רכב חשמלי, אשר אינו צורך כלל דלק. בכל מקרה, יש לקחת בחשבון, שרכב אשר מוגדר בתור "רכב חסכוני" יכול להיות כרוך בעלות התחלתית גבוהה יותר – אבל לאורך זמן, ההוצאה הזאת ללא כל ספק יכולה להשתלם.

ביטוחים
העלויות עבור ביטוחים יכולים להגיע לאלפי שקלים בשנה. ביטוח חובה לדוגמא, מהווה הוצאה כספית שאף בעל רכב לא יכול להתחמק ממנה. עלות הביטוח מתבססת על מספר פרמטרים כמו: סוג הרכב, גיל הנהג וההיסטוריה שלו, כמות הנהגים ועוד.. עלות ביטוח החובה מתחילה בכ-1000 ₪ לשנה ויכולה להגיע גם ל-4000 ₪ לשנה. מי שבוחר לעשות גם ביטוח מקיף, יצטרך לקחת בחשבון שיהיה עליו להיפרד מסכום כסף אשר ינוע בין 2500 ל-3500 ₪ בשנה. אפשרות נוספת היא לעשות ביטוח צד ג', אשר יהיה זול משמעותית מהביטוח המקיף. בהליך בחירת הביטוחים כדאי שישים דגש על יחס העלות מול התועלת במטרה להגיע בסופו של דבר לתמהיל הביטוחים הנכון ביותר בעבורו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

טיפולים תקופתיים
כל יצרן מפרס הנחיות לגבי הצורך בטיפולים תקופתיים – כאשר, הממוצע הוא טיפול פעם אחת בשנה, או אחת ל-15,000 קילומטר. העלות של טיפול תקופתי נעה לרוב בין 600 ל-800 ₪ – ויש לקחת אותה בחשבון כחלק מההוצאות השוטפות של הרכב. יחד עם זאת, יש להוסיף להוצאה הזאת, גם את הצורך בתיקונים, אשר יכול לעלות בכל תקופת זמן. כמובן, שאי אפשר לוותר על טיפולים, אבל מה שכן ניתן לעשות על מנת לחסוך כספים, זה לבחור בתבונה את המוסך בו יבוצעו הטיפולים – יש לוודא כמובן, שמדובר במוסך מורשה, מקצועי ואמין, אך כזה אשר גובה מחירים הוגנים.

טסט
פעם בשנה יש להעביר את הרכב טסט. הטסט עצמו עולה כ-100 עד 200 ₪, אך יש לקחת בחשבון, כי הטסט כרוך בשורה ארוכה של בדיקות, אשר כל אחת מהן כרוכה בתשלום כספי – כך שההוצאה יכולה להגיע בסופו של דבר לכ-1500 ₪ ואף יותר מכך.

אז לסיכומו של עניין, סכום ההוצאות השנתיות אותו נדרש לשלם עבור אחזקת רכב יכול לנוע בין 20 ל-50 אלף שח בשנה וגם יותר מכך. אבל כאמור, בחירה מושכלת בסוג הרכב וכאמור, שקילה של כל אחת מההוצאות הכספיות הנדרשות יכולות להוביל לחיסכון משמעותי בגובה ההוצאות.

מקאן- צרכנות

Back to top button