צרכנות

5 אסטרטגיות יעילות לגיוס עובדים

גיוס עובדים בעלי כישרונות מובילים הוא עולם ומלואו ומשלב מחשבה יצירתית, חריצות ויחסי אנוש טובים במיוחד. הכישורים הללו נדרשים כיוון שהתחרות על עובדים ראויים נמצאת בשיאה בכל ענפי המשק ולמעשה, החיפוש אחר הון אנושי איכותי עבור המגזר העסקי יידרש תמיד. הדרך הטובה ביותר לגייס מועמדים לראיונות ועד לחתימה על חוזה היא דרך חברות השמה. שם יושבים מגייסי ומגייסות עובדים מקצועיים עם הכשרה של לימודי משאבי אנוש וניסיון בתחום. לצד זה יש גם כמה אסטרטגיות בהן ניתן להיעזר כדי לגייס עובדים מוצלחים באופן עצמאי.

אלו הן אסטרטגיות גיוס העובדים

אחד התפקידים המובילים בחברה התפנה, או נפתחה מחלקה חדשה של העסק? כך נוכל לזהות ולמשוך את המועמדים הטובים והמתאימים ביותר למשרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כתיבת תיאורי תפקיד משכנעים

כדי למשוך את תשומת הלב בתהליך גיוס העובדים לחברה שלך, מומלץ להשקיע באופן בו התפקיד המבוקש מתואר על הנייר. כך נעשה זאת:

פתיחה עם סקירה כללית ומרתקת על התפקיד המבוקש שתעורר עניין והתרגשות בקרב המועמדים.

ניסוח תפקיד מדויק ככל הניתן שילכוד את תשומת הלב של העובדים הפוטנציאליים המתאימים ביותר.

פירוט האלמנטים והערכים הנדרשים לתפקיד – מהי אחריות הליבה של התפקיד, הכישורים ה"קשים" וה"רכים" הנדרשים, הדרך בה התפקיד משתלב בארגון ומהי הפעילות השוטפת.

ניסוח הערכים והתרבות הארגונית של העסק כך שמועמדים שהמסר ידבר אליהם – יפנו אליך.

לעשות שימוש ברשתות החברתיות

הרשתות החברתיות הן כלי גיוס רב עוצמה. בין אם פרסום בעמוד העסקי של החברה או בעמוד הפרטי של העובדים או אפילו שלך – המשרה המוצעת נהנית מחשיפה גבוהה ומגיעה למעגלי החברים. גם אם אין בין חברי הפייסבוק שלך מועמדים מתאימים – כנראה שאחד מהם מכיר מישהו שבהחלט יענה על דרישות התפקיד. דרך נוספת לשימוש יעיל ברשתות החברתיות יהיה העברת ההווי של החברה על ידי העלאת סרטונים מאירועים שונים של החברה, תמונות מפעילות החברה ועוד. הרשתות החברתיות שיתאימו לפעילות כזו תלויות בנכסים הדיגיטליים של העסק. לדוגמה – פרסום בלינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם או טיקטוק (אם במקרה יש לכם אחד כזה).

חבר מביא חבר

העובדים שכבר שכרנו לעבוד עמנו, כנראה מנהלים חיי חברה ומקיפים עצמם באנשים לא פחות מוכשרים, עמם יש להם הרבה מן המשותף. בעזרת תמריצים וביטחון בעובדים ובעסק שלך, ניתן להציע לעובדים להפנות אלינו מועמדים שנראים להם מתאימים. העובדים שלנו כבר מכירים את החברה מבפנים וחשופים לפעילות השוטפת ולתרבות הארגונית שלנו. לכן, מדובר באפיק גיוס עבור מועמדים שמזדהים עם העסק ומכירים צדדים אחרים שלו – דרך חבריהם. מדובר בפוטנציאל גבוהה להכרות עם עובדים מתאימים.

ראיון משולב עם עובד מקביל בחברה

במהלך הריאיון עם המועמד שהגעת אליו, מומלץ לשלב את אחד מעובדי החברה הקשורים בתפקיד או כאלה שביצעו אותו בעבר. יש לכך ערך מוסף רב בשל ההכרות המעמיקה עם התפקיד המוצע ודרישותיו – הן בפן המקצועי והן באישי. באופן כזה, גם מועמדים יכולים להפנות שאלות אל העובד הנוסף ולקבל תיאור מדויק יותר לגבי העבודה השוטפת והציפיות אם יתקבלו לעבודה.

להתייחס למועמדים כאל לקוחות

מדובר בחוק שלומדים כבר מהרגע הראשון במהלך לימודי משאבי אנוש – יחסי אנוש טובים. בדיוק כפי שאנו מכבדים את זמנם של הלקוחות שלנו, מתרגשים לפגוש אותם ולהציג בפניהם את המוצר שלנו כדי לרקום קשרי עבודה ואמון – כך נתייחס גם למועמדים לעבודה. בין אם הריאיון הוא פנים אל פנים, בטלפון או בזום – חשוב להביע עניין וכבוד בפגישה. ראיונות עבודה תמיד מתבצעים באופן הדדי. האופן בו אנו בוחנים את המועמדים זהה לאופן בו המועמדים בוחנים אותנו ואת יחסינו לעובדים.

מקאן- צרכנות

Back to top button