מבזקיםפוליטי / מדיני

אחרי הסערה בוועדת הכספים: חה"כ אורלי לוי אבקסיס מגיבה להאשמות

אחרי הסערה שחוללה חה"כ אורלי לוי אבקסיס, כאשר תקפה את אחת מסדרניות הכנסת בוועדת הכספים, שניסתה להוציאה מאולם הדיונים לבקשת היו"ר, אך נתקלה בתוקפנות מצידה של לוי אבקסיס, שכינתה אותה "חצופה".

תגובת לוי אבקסיס: "כחברת כנסת ותיקה אחרי שנים ארוכות בכנסת, בהן ניהלתי מאבקים ענייניים בוועדות ובמליאה שבהם נלחמתי על דעותיי ועמדותיי ולעיתים דיונים סוערים שכאלו הסתיימו בהוצאה מהועדות או מהמליאה. מעולם לא חוויתי התנהגות אלימה שחדרה לפרטיותי כפי שחשתי הערב בדיון בוועדת הכספים. אני מכבדת מאוד את סדרניות וסדרני הכנסת ומעריכה ביותר את עבודתם הלא קלה בעליל, אך יש דרך להוציא חברי כנסת בלי לפעול בצורה אלימה. אין הגדרה אחרת ללחיצה חזקה על הצלעות פרט לאלימות ובריונות."

עוד הוסיפה ואמרה: "השימוש הציני שעושים יושבי ראש הועדות מהקואליציה כלפי החברים מהאופוזיציה בכך שהם מעודדים ומפרשים קודם כל את הסמכות שניתנה להם כיושבי ראש לניצול ציני ופוליטי ופגיעה בחברי הכנסת בכך שהם משדרים שישנו אור ירוק לסדרנים לפעול בכל כוחם כנגד נבחרי הציבור. הדבר הזה לכשעצמו חמור ביותר אך חמורה לא פחות הודעתו החד צדדית של יו"ר הכנסת שבמקום לקיים בירור כמצופה ממנו, ומשיקול פוליטי גרידא, מרשה ומכשיר פגיעה בחברת כנסת במקום שהיה עושה את תפקידו ופועל להכתיב קוד התנהגות של סדרנים כלפי נבחרי ציבור. לצערי הרב, בחר היו"ר ולא בפעם הראשונה, לחרוץ דין שהרי אם רק היה טורח לברר את האירוע ולא לקפוץ עליו כמוצא שלל, היה רואה שלא רק שהסכמתי לצאת, אלא אף שהתרעתי בפני הסדרנית שהיא מכאיבה לי ושלא תלחץ לי את הצלעות. יתרה מכך, הצעתי לצאת באופן עצמאי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמרה חה"כ בתגובתה: "מה שתמוה בעיניי שאף אחד, לא יו"ר הכנסת, לא התקשורת ולא הח"כים ואף לא מנכ"ל הכנסת טרחו לברר מולי את האירוע או לפחות לשמוע גרסה נוספת. בימים אלו, כאשר הטירוף חוגג, ונדמה שהכל נשפט ומסוקר על פי פוזיציה, אני לא מתפלאת שהתקשורת בתזמורת הח"כים מהקואליציה מנצלים את המצב בכדי ליצור מציאות שאיננה נאמנה לאמת. אבל מיו"ר הכנסת ציפיתי להתנהג בממלכתיות כמו יו"ר הכנסת, ולא כמו ח"כ מיקי לוי שאנו מכירים מהעבר הלא רחוק. צר לי באם הסדרנית נפגעה ולמותר לציין את הערכתי הגדולה לכלל לעובדי ולעובדות הכנסת באשר הם."

מליאת הכנסת ממשיכה בדיון המשולב בחוקי התקציב: "מדינת ישראל היא מדינה עשירה"
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ/דני שם טוב

Back to top button