חדשות חוץמבזקים

לפחות 98 בני אדם נהרגו בפיצוץ משאית שהובילה נפט בסיירה ליאון

משאית שהובילה נפט התפוצצה אמש (שישי) סמוך לפריטאון, בירת סיירה לאון, וגרמה למותם של לפחות 98 בני אדם ופציעתם הקשה של עשרות אחרים. מספר הנפגעים הגדול נובע מכך שהמוני בני אדם התאספו לאסוף דלק דולף, כך אמרו גורמים רשמיים ועדים מהמקום לסוכנות הידיעות AP.

הפיצוץ התרחש כאשר המכלית התנגשה במשאית אחרת כשנכנסה לתחנת דלק ליד צומת סואן בוולינגטון, מזרחית לבירת פריטאון, לפי הסוכנות הלאומית לניהול אסונות המקומית.

"שני הנהגים יצאו מרכביהם והזהירו את תושבי הקהילה להימנע מהמקום בזמן שהם מנסים לטפל בדליפה הנובעת מההתנגשות", נמסר מהסוכנות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סיירה לאון היא מדינה ענייה ביותר, מה שגרם להמונים למהר ולאגור את הדלק הדולף, אמרו עדים. לא נודע מיד מה גרם להתלקחות הדלק, אך לאחר זמן קצר התרחש פיצוץ אדיר.

גורמים רשמיים מסרו כי כמעט 100 פצועים נלקחו לבתי חולים באזור, וכ-30 אנשים שנכוו קשות פונו לבית החולים קונוט ולא צפויים לשרוד, זאת לפי פודיי מוסא, איש צוות ביחידה לטיפול נמרץ.

פצועים שבגדיהם נשרפו בשריפה שפרצה בעקבות הפיצוץ שכבו עירומים על אלונקות כשאחיות טיפלו בהם. מאות אנשים המתינו מחוץ לשערים הראשיים של בית המתים וליד הכניסה הראשית של בית החולים, ממתינים להודעה על יקיריהם. פקידי בית החולים הזעיקו כמה שיותר רופאים ואחיות במהלך הלילה כדי לטפל בפצועים. רשויות הבריאות במדינה עדיין מתאוששות ממגיפת האבולה של 2014 -2016, שגרמה למותם של רבים מהרופאים והאחיות של המדינה המערב אפריקאית.

הנשיא יוליוס מאדה ביו, ששהה בסקוטלנד והשתתף בשיחות האקלים של האו"ם ביום שבת, הביע את צערו על "אובדן החיים הנורא". "האהדה עמוקה שלי עם משפחות שאיבדו את יקיריהם וכאלה שנפגעו כתוצאה מכך", צייץ בטוויטר.

סגן הנשיא, מוחמד ג'ולדה ג'אלו, ביקר בשני בתי חולים ואמר שהסוכנות הלאומית לניהול אסונות בסיירה לאון ואחרים "יעבדו ללא לאות" בעקבות מצב החירום. "כולנו עצובים מאוד מהטרגדיה הלאומית הזו, וזו אכן תקופה קשה למדינה שלנו", כתב בעמוד הפייסבוק שלו.


צילום: NDMA via AP
צילום: AP
צילום: AP

Back to top button