מבזקיםמשפטי/פלילי

לאחר שרוב העדים בחרו לא לשתף פעולה: המשטרה פענחה את רצח פאדי גריפאת בזרזיר

חקירה מקצועית של ימ"ר צפון הובילה לפיענוח רצח פאדי גריפאת (24) ביום שני בשעות אחר הצהריים בערב סוכות, ה- 20 בספטמבר.

פרקליטות צפון, באמצעות עו״ד יעל כץ, הגישה נגד הנאשם (מוהנד בן מאלכ גריפאת) בן 21 כתב אישום ובקשה למעצרו עד תום ההליכים בעבירות של רצח בנסיבות מחמירות והחזקה של נשק.

לאחר חקירה אינטנסיבית שערכה כחודשים ימים, במהלכה רוב העדים בחרו שלא לשתף פעולה עם המשטרה הצליחו חוקרי היחידה המרכזית של משטרת מחוז צפון לפענח את אירוע הרצח שארע ביום באור יום בשעות אחר הצהריים המוקדמות באחד הרחובות בכפר זרזיר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במוקד 100 של משטרת ישראל התקבלה הודעה על ירי לעבר אדם באחד הרחובות בכפר זרזיר אשר כתוצאה מכך האדם התמוטט על הכביש והצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותו במקום.

כוחות משטרה הוזנקו למקום האירוע והחלו באיסוף ממצאים וסריקות אחרי חשודים במעשה. חוקרי הימ"ר גם הם הגיעו למקום והמשיכו במלאכת איסוף ראיות כאשר מרבית העדים אינם משתפים פעולה עם החוקרים ולאחר פעולות חקירה רבות ומתוחכמות הצליחו החוקרים לאסוף
די ראיות מהם עולה כי בין המשפחות של הקורבן והנאשם קיים סכסוך דמים מזה מספר שנים והנאשם החליט לרצוח את הקורבן הוא הצטייד בשני אקדחים, כפפות ורעלות פנים ויחד עם עוד שניים מחבריו המתין לשעת כושר.

ביום שני ערב חג סוכות סמוך לשעה 16:00 הנאשם הבחין בקורבן כשהוא נוהג ברכב בשכונה שלו ולצדו נער בן 17 ומיד החל לעקוב אחרי הרכב של הקורבן.

בשלב מסוים כאשר הרכב של הקורבן הגיע מולם, הנאשם יחד עם חבריו עצרו את הרכב ירדו ממנו כשהם רעולי פנים חמושים באקדחים ופתחו בריצה לעבר רכבו של הקורבן תוך כדי שהם יורים באופן מאסיבי לעבר הרכב אשר נפגע מהירי.

הקורבן במטרה לברוח שילב להילוך אחורי והחל בנסיעה לאחור אך התנגש במשאית שנסעה מאחוריו. לאחר כן הקורבן ירד מהרכב ופתח בריצה אך הנאשם וחבריו רדפו אחריו רגלית והמשיכו לירות לעברו עד אשר הוא התמוטט והם נמלטו מהמקום.

במקביל הרכב בו נהג הקורבן התדרדר יחד עם הנער שישב בתוכה עד אשר הרכב התנגש בעמוד תאורה שנמצא ברחוב. והשכנים שראו את האירוע הזעיקו את השוטרים למקום.

חוקרי ימ"ר צפון אספו ממצאים רבים גם בזירה וגם מחוץ לזירה עד אשר עלו על עקבותיו של הנאשם ושנמלט מביתו, ושלושה ימים לאחר האירוע הם עצרו את הנאשם כשהוא נמצא בנסיעה בעיר נתניה.

הנאשם נעצר יחד עם עוד שניים אשר שוחררו בהמשך אך מעצרו של הנאשם הוארך מפעם לפעם בבית משפט השלום בנצרת ובתום חקירה מקצועית הגישה פרקליטות מחוז צפון לבית המשפט המחוזי בנצרת, בקשה למעצר עד תום ההליכים של וכתבי אישום חמור בעבירות של רצח בנסיבות מחמירות והובלה של נשק.

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button