צרכנות

כמה זמן מחזיקה מתיחת פנים?

קרדיט תמונה FREEPIK

 

ניתוח מתיחת פנים וצוואר הוא ניתוח שכיח מאוד ומהווה את "ספינת הדגל" בכל מה שקשור לפרוצדורות שמטרתן רענון מראה הפנים והצוואר והצערתם. בניגוד לשימוש בהזרקות או בחוטים, לניתוח השפעה משמעותית יותר ומתמשכת יותר. אז מה משך ההשפעה של ניתוח מתיחת פנים ובמה היא תלויה?

חשוב לזכור כי הניתוח מחזיר את הזמן לאחור אולם שינויים ראשוניים של רפיון יבואו לידי ביטוי כבר בשבועות הראשונים. המשמעות היא שהפנים תהיינה מתוחות מאוד בשבועות הראשונים, אבל לאחר חלוף הבצקת והנפיחות, יהיה רפיון מסויים במידת ההידוק של העור. רפיון זה בא לידי בטוי בערך ב- 3 החודשים הראושנים. בהמשך, התוצאה יציבה אולם השפעות הגיל ממשיכות להיות גורם לאחר הניתוח. המשמעות היא שאובדן סיבי קולגן ואלסטין הוא תהליך מתמשך שלא עוצר וכך גם צניחת הרקמות. לכן, בשנים שלאחר הניתוח, צפוי רפיון הדרגתי שדומה לקצב שהיה לפני הניתוח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מקובל כי השפעת ניתוח מתיחת פנים וצוואר נמשכת כעשור. אולם, אין מדובר במספר שהוא אבסולוטי. תתכן השפעה שונה בתלות בכמה גורמים:

גיל המטופלת – איכות העור והרקמות העמוקות נפגמת לאורך השנים. ניתן למתוח רקמות אך לא ניתן לשנות את איכותן. לכן, נקבל תוצאה טובה יותר שתחזיק זמן רב יותר במטופלים/ות צעירים יותר. המשמעות היא שביצוע הניתוח בגיל צעיר יותר, נותן תוצאה טובה יותר בד"כ.

איכות עור – הגורמים הקובעים את איכות העור הם גנטיקה, גיל, תזונה, חשיפה לשמש ועישון. ככל שאיכות העור ירודה יותר, התוצאה שתתקבל פחות טובה. ניתן להתרשם לפני הניתוח אם קיימים קמטים מרובים בעור ומה מידת האלסטיות שלו. עור מרובה קמטים שחוזר למקומו באופן איטי אחרי מתיחה שלו הוא עור לא אלסטי והסיכוי לתוצאה לא מיטבית הוא גבוה יותר.

עודף משקל – עודף משקל אצל המטופל מלווה בד"כ גם בהשמנה בפנים ובצוואר. שכבת שומן תת עורית עבה יש לשאוב בזמן הניתוח ולרוקן אותה. אולם עור דק, מתכווץ טוב יותר לאחר הניתוח ושומר באופן יחסי על המתיחה. עור עם שכבה תת עורית עבה עובר רפיון יותר משמעותי. לכן, צניחה של הצוואר ואובדן מסויים של הגדרה של קו הלסת לאחר הניתוח שכיחה במקרים אלה. לכן עדיף להגיע לניתוח במשקל נורמלי.

סנטר מפותח – להדגשה של הסנטר חשיבות גדולה בכל הקשור לתמיכה בצוואר. ככל שהסנטר בולט יותר, צניחת הצוואר לאורך השנים תהיה מתונה יותר. במטופלים/ת עם סנטר לא מפותח, מתיחה של קו הלסת והצוואר בלבד, לא תתן תוצאה מיטבית והתוצאה תחזיק לזמן קצר באופן יחסי, כיון שאין תמיכה לרקמות. במקרה כזה , יש להדגיש את הסנטר באופן כזה שיתמוך בצוואר. אופציות אפשריות הן שתל סנטר, הזרקת שומן לסנטר ואף במקרים קיצוניים – פעולה מקדימה של קידום עצמות ע"מ לתת לסנטר את ההדגשה הרצויה.

לסיכום, מתיחת פנים וצוואר הוא ניתוח המיועד לשפר את מראה השליש התחתון של הפנים. יש לבצע תיאום ציפיות קפדני הנשען על נתוני המטופלת ואף לבצע פעולות משלימות על מנת להביא לתוצאה מיטבית וארוכת טווח

Back to top button