מבזקיםצבא וביטחון

ראש האגף הביטחוני-מדיני במשרד הביטחון פורש אחרי 40 שנה בשירות המדינה

ראש האגף הביטחוני-מדיני במשרד הביטחון, זהר פלטי, הודיע היום (ראשון) לשר הביטחון, בני גנץ ולמנכ"ל המשרד אמיר אשל, על רצונו לסיים את תפקידו במחצית הראשונה של 2022 בתום קדנציה של כחמש שנים. פלטי מילא במשך 40 שנה ברצף מגוון תפקידים בכירים בשירות המדינה – בצה"ל, באמ״ן, במוסד ובמשרד הביטחון.
 
זהר פלטי משמש כראש האגף הביטחוני-מדיני מאז שנת 2017, וכיהן תחת ארבעה שרי ביטחון ושני מנכ״לים. בשנותיו במשרד הביטחון הוביל פלטי את הקשרים הביטחוניים והאסטרטגיים עם עשרות משרדי הגנה וגופים ביטחוניים בולטים ברחבי העולם, ובראשם הפנטגון ומשרדי הגנה של גרמניה, צרפת ובריטניה. הוא היה ממובילי היחסים האסטרטגיים-ביטחוניים של ישראל וארה"ב ופעל מול שני ממשלים, הקודם והנוכחי, לחיזוק מערכת הביטחון ובמיוחד לחיזוק היתרון האיכותי של צה"ל. פלטי הוא שהוביל, תחת השר גנץ והמנכ"ל אשל, את המגעים מול הממשל האמריקני במשך כחודש בוושינגטון, עם היוודע כוונת הממשל למכור מטוסי אף-35 לאמירויות. הוא שימש גם כאיש הקשר הבכיר של משרד הביטחון לצמרת הביטחונית של מדינות ערב, בדגש על ירדן ומצרים, ולאחר הסכמי השלום עם איחוד האמירויות ומרוקו, קידם את הבסיס וההסכמים ליחסים ביטחוניים ממוסדים ופעל מול מדינות אסלמיות חשובות נוספות. 
 
שר הביטחון, בני גנץ, ביקש להודות לפלטי על שירותו המסור למען ביטחון המדינה בכלל, ובפרט בשנותיו במשרד הביטחון, והדגיש כי "פלטי היווה מוקד ידע אדיר למערכת כולה ולי באופן אישי בקשר עם מדינות שונות ובראשן ארה"ב, וכן בייעוץ האסטרטגי. האגף הביטחוני-מדיני בהובלת פלטי הפך לעוגן מרכזי בניהול יחסי הביטחון והחוץ של ישראל, בתקופה של שינויים אזוריים ועולמיים משמעותיים". גנץ הודה לפלטי על נכונותו להמשיך ולסייע למערכת גם בתקופה הקרובה עד למציאת מחליף.
 
ראש האגף הביטחוני- מדיני, זהר פלטי: "לשרת את ביטחון המדינה במשך כ-40 שנה, לצד מיטב האנשים בצה״ל, באמ״ן, במוסד ובמשהב״ט, זו זכות ענקית שלא ניתן לתארה במילים. עשייתנו הביטחונית לאורך השנים הייתה לאור האמונה בצדקת דרכינו כיהודים וכישראלים והדאגה לביטחון של המשפחות שלנו כאן בישראל והיהודים ברחבי העולם".
 

ראש האגף הביטחוני-מדיני במשרד הביטחון פורש אחרי 40 שנה בשירות המדינה
צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

Back to top button