מבזקיםתנועה ותחבורה

הרכבות החשמליות יוצאות לדרך מאשקלון: "גאים להוביל את המהפכה החשמלית הגלובלית"

ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם, סייר לפני כשבוע במתחם תחזוקת הרכבות החשמליות של SIEMENS שהוקם בעיר עבור פרויקט החשמול של רכבת ישראל. בסיור נכחו גם מנכ"ל סימנס מוביליטי וסימנס ישראל, צחי גולן, דן חפץ, מנהל פרויקט סימנס מוביליטי בע"מ, מרטין בנש, מנהל תחזוקה, סימנס מוביליטי בע"מ ויקיר אליוף, מנהל פרויקטים רכבתיים, רכבת ישראל, שהציגו בפני ראש העיר את היקפי העבודה במקום שכוללים בעיקר את הטיפול ברכבות החשמליות ותחזוקתן.

כזכור, ראש העיר, ראה חשיבות גדולה בהקמת המתחם הראשון מסוגו בישראל בעיר אשקלון, ופעל לקידום הנושא. וכך, עם זכייתו ב-2017 של קונצרן הענק הגרמני SIEMENS במכרז שהוציאה רכבת ישראל, החלה הקמתו של המתחם התפעולי החשמלי בעיר שישמש לתחזוקת מערכי הקרונועים החשמליים.

צילום: אלדד עובדיה

‎מדובר, כאמור, במתחם הראשון בישראל המבוסס על צי רכבתי שהוא 100% מחושמל וצפוי להיות בשימוש סימנס מוביליטי למשך כ- 29 שנים. המוסך מכיל שלוש מסילות מוגבהות ומערכת חשמול. על שלוש המסילות יוכלו להיכנס שלושה מערכי רכבת. רמת הדיגיטציה של המוסך תהיה הגבוהה ביותר שקיימת כיום בעולם הרכבות, ובנוסף הוא יהיה נטול נייר לחלוטין. גם התחזוקה תיעשה בצורה מתקדמת: הקרונות החשמליים הם חכמים ומקוונים. מערכת חיישנים ענפה, שולחת למטה בגרמניה מידע על מצב הרכיבים בכל עת, שם משתמשים בטכנולוגיות מתקדמות של בינה מלאכותית וביג דאטה, ומעבירים מיד פקודות עבודה למוסך באשקלון. כך ידעו במוסך שהקרון צפוי להגיע אליהם לטיפול עוד לפי הגעתו בפועל, ויכינו את כל מה שדרוש על-מנת שפעולת התחזוקה תתבצע במינימום הזמן הדרוש.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: אלדד עובדיה

הקווים החשמליים, שיחלו לפעול בקרוב מאשקלון לכיוון הרצליה, נועדו במטרה לשפר את התנאים בתחנות הנוסעים, בין השאר באמצעות הפחתת מטרדי רעש וזיהום אויר; הקטנת הצפיפות בקרונות הנוסעים נוכח הפעלת המערך הרכבתי בתדירות גבוהה יותר; צמצום מפגעים סביבתיים עקב הפחתת מטרדי רעש וזיהום אויר וכמובן, קיצור משך זמן הנסיעה.

צילום: אלדד עובדיה

צחי גולן, מנכ"ל סימנס מוביליטי וסימנס ישראל, ציין: ״סיום העבודות במרכז התחזוקה של הרכבות החשמליות החדשניות של סימנס מהווה ציון אבן דרך משמעותי בפרויקט החשמול במדינת ישראל. כל זה לא היה מתאפשר ללא שיתוף הפעולה והתמיכה של עיריית אשקלון ובראשה ראש העיר, מר תומר גלאם, שסייעו ללא לאות לקבלת כל האישורים שסימנס הייתה צריכה על-מנת להפעיל את המוסך. סימנס תמשיך להשקיע בישראל ופיתוח הדרום בפרט״.

ראש העיר, תומר גלאם, אמר: "אשקלון גאה להוביל את מהפכת הרכבות החשמליות שייצאו לדרך בקרוב ויביאו עמן בשורה משמעותית לתושבים בתחום התחבורה הציבורית והאנרגיה הירוקה. הרכבות יתוחזקו ויתופעלו במתחם הייעודי של חברת SIEMENS הבינלאומית שהוקם באשקלון והן ידידותיות יותר לסביבה, שקטות, מהירות ומתקדמות יותר".

צילום: אלדד עובדיה

Back to top button