מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ: עלינו להתמקד בזירה המדינית בסכנה המרכזית – המשך צעידתה של איראן לעבר הגרעין

שר הביטחון בני גנץ, נשא דברים היום (שני) בישיבת סיעת כחול לבן בכנסת. בנושא ההתנהלות בזירה המדינית והביטחונית אמר: "נכונים לנו אתגרים משמעותיים בתחום המדיני והביטחוני – חידוש השיח על הסכם הגרעין בין המעצמות לאיראן בסוף החודש, והתעצבות מחודשת של המרחב הגיאו-פוליטי באזורנו, מחייבים מכולנו בממשלה לפעול באחריות, במתינות ובלכידות. בעת הזו, עלינו להתמקד בזירה המדינית בסכנה המרכזית – המשך צעידתה של איראן לעבר הגרעין, ומאמצי ההתפשטות שלה במרחב. כל שאר המטרות החשובות בזירה הזו, אג'נדות מימין ומשמאל, חשובות פחות בימים אלו. כל צעד מדיני או ביטחוני, חייב להתכתב עם התמונה הגדולה. צעדים נמהרים מתוך כורח פוליטי, עלולים להזיק באמת לביטחון המדינה וליציבות הממשלה."

גנץ התייחס גם ליירוט הכטב"מ על ידי מערכת כיפת ברזל ואמר: "נמשיך לפעול לשמירה על היציבות והביטחון, ולא נקבל התעצמות של אף גורם עוין בגבולותינו."

בנוגע לפעילות הפרלמנטרית והממשלתית במושב הקרוב אמר גנץ: "בחודשים הקרובים נקדם יוזמות חיוניות למען אזרחי ישראל ובראשן הבאת מתווה לשירות העם והמדינה שיקדם את השוויון וצורכי המדינה, קידום ועדת חקירה לצוללות, קידום חוק השוויון, קידום החוק שיבטיח שנאשם עם כתב אישום חמור לא יכהן כראש ממשלה וחוק לקציבת כהונה של ראש ממשלה. לצד זאת, נמשיך לקדם צעדים להוזלת יוקר המחייה, ואת הבאת העולים מאתיופיה כפי שהתחייבנו ובכפוף לכל הצעדים הנדרשים עקב המצב המתפתח במדינה.”

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: אריק חרמוני, משרד הביטחון

Back to top button