צרכנות

כל מה שרציתם לדעת על אירוח עם יינות

עד תחילת שנות ה־ 2000 בערך, הייתה חלוקה ברורה והפרדה מדויקת. יין אדום הותאם לארוחת בשר ואילו יין לבן יועד לארוחת דגים ולמנות פתיחה שהן קלות יותר. מאז, חלו שינויים רבים, הקולינריה השתנתה והתפתחה, מנות האוכל הפכו למורכבות ומפתיעות יותר והבחירה בין סוגי היינות כבר אינה כה דיכוטומית. הבחירה בין יין אדום ולבן אינה קשורה לסגנון הארוחה כי אם להעדפה אישית תוך דגש על צורת ההגשה, איכות היין וכדומה.

יין אדום נושם

בסרטים רבים נראית סצנה שבה זוג יושב במסעדה והם מזמינים יין. המלצר מוזג את היין אדום לכוס. כעת, הם מערבבים אותו בעדינות בכוס, מריחים, לוגמים ומתענגים על הטעם. אחת השאלות הנפוצות לגבי יין אדום היא האם הוא זקוק לנשום ומדוע? והאם נדרש לבצע פעולה כזו גם ביין לבן?

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ובכן, יין אדום מומלץ להגיש בטמפרטורת החדר ויש לפתוח אותו טרם הגעתם של האורחים. זאת, כדי לאפשר לו "לנשום", כלומר לאפשר לו להתמזג עם האוויר ולפתוח את טעמיו. זו גם הסיבה שיין אדום מערבבים בצורה מעגלית בתוך הכוס, כדי לאפשר לו את ההתמזגות עם האוויר.

דרך נפלאה להגיש יין אדום היא להעביר אותו לכלי מיוחד הנקרא קראף, שזהו קנקן מיוחד המיועד ליין אדום. הקראף בעל פתח רחב יותר מבקבוק היין, ומאפשר חדירת אוויר בצורה מיטבית.

יין לבן מבויש וקריר

יין לבן כדוגמת סוביניון בלאן – יין לבן יבש שמקורו בבורדו שבצרפת – רצוי שיוגש היישר מהמקרר. אלו יינות רעננים קלילים ובעלי חומציות גבוהה, ולכן טמפרטורת ההגשה היא נמוכה. זו גם הסיבה לכך שיין לבן יוגש בכוס בעלת רגל גבוהה, זוהי הדרך הנכונה לאחוז בכוס כך שהיין לא יתחמם ותישמר הטמפרטורה הנמוכה שלו.

אם תרצו להרשים את המשפחה או החברים בידיעותיכם בנושא הטיפול הנכון ביינות השונים, תוכלו להגיש את היין בתוך כלי עם קוביות קרח הקרוי "שמפנייר", שתפקידו לשמור על היינות צוננים.

יינות מבעבעים חגיגיים

בכלי השמפנייר תוכלו להגיש גם יינות מבעבעים כגון שמפניה, רוזה או למברוסקו. יינות אלו מתקתקים יותר, ונוהגים לרוב להגישם בעת ציון אירוע מיוחד או חגיגה – הרמת כוסית שמפניה מסורתית בזמן החתונה – אם כי ניתן למצוא היום יינות מבעבעים טעמים בטווח מחירים צנוע יותר.

אם תרצו לחגוג יום הולדת עם חברים, מסיבת סילבסטר או סתם ארוחת ערב חגיגית ומושקעת, תוכלו להגיש לצידה יין מבעבע מפתיע כמו מוסקטו נהדר בניחוח פירותי.

יין קינוח מתוק ונפלא

יינות קינוח, כשמם כן הם, מוגשים בסוף הארוחה. אלו יינות מתוקים ולרוב מחוזקים, שנהוג לשתות מהם כוסית קטנה, בסיום הארוחה. כוסית שוט פשוטה תתאים לכך. משקאות נוספים תחת הקטגוריה הזו הם פורט, שרי וליקרים שונים.

חשוב לדעת כי ככל שהענבים נבצרים בשלב מאוחר, הם מכילים יותר סוכר ופחות אחוזי האלכוהול. זאת יחסית לבציר מוקדם יותר שבו אחוזי האלכוהול גבוהים ועשויים להגיע אף ל-20%.

היתרון הגדול של יינות קינוח, בנוסף לאחוזי אלכוהול גבוהים יחסית, הוא האפשרות לפתוח אותם ולדעת כי הם יישמרו כמה שבועות. בדרך זו תוכלו לחגוג את יום ההולדת עם המשפחה וגם ליהנות מכוסית או שתיים של משקה נהדר ומתוק בערב אינטימי עם זוג חברים.

לסיכום, יין אדום לצד ארוחה מושקעת או יין מבעבע לציון אירוע חגיגי, לא משנה באיזה יין תבחרו, כל עוד תגישו אותו בצורה שתחמיא לו ותוציא ממנו את הטעמים והאיכויות הקיימות בו לאירוח מושלם.

צילום: unsplash

Back to top button