מבזקיםפוליטי / מדיני

83 שנה לאירועי ליל הבדולח: נחנכה ״מצבת הזכרון לקדושי יהודי אוסטריה״ בוינה

בטקס חנוכת ״אנדרטת השמות״ שנערך היום (שלישי) בוינה שבאוסטריה, נכחו הקנצלר האוסטרי אלכסנדר שלנברג, יו״ר הפרלמנט האוסטרי וולפגנג סובוטקה, שרים ובכירים בממשלה ובאיחוד האירופי וכמובן, חברי הקהילה היהודית. שר התפוצות ד״ר נחמן שי הגיע כנציגה הרשמי של מדינת ישראל ונאם בפני הנוכחים.

קנצלר אוסטריה, אלכסנדר שלנברג: ״במשך זמן רב מדי אוסטריה ראתה את עצמה כקורבן של הסוציאל דמוקרטיה באותה תקופה. אנחנו לא יכולים להחזיר אחורה את ההיסטוריה והזוועות, לכן האחריות שלנו היום היא לוודא שההיסטוריה לא תחזור על עצמה. עלינו לנקוט עמדה פעילה כנגד אנטישמיות״. הקנצלר בנאומו בירך את השר שי וציין כי הוא שמח לראות שר ישראלי נוכח בטקס, סמל ליחסים ההדוקים בין ישראל לאוסטריה.

שר התפוצות נחמן שי: "חוזה מדינת היהודים, בנימין זאב הרצל, שחי בוינה לאורך שנים, האמין כי הקמת מדינה יהודית תפתור את בעיית האנטישמיות. לצערי, הוא טעה. האנטישמיות עולה ומתפשטת, בעולם כולו ומגפת הקורונה אף האיצה אותה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר הצביע על נתוני האנטישמיות שממשיכים לעלות ברחבי אירופה בשנה האחרונה. באוסטריה לבדה, נרשמה עלייה של 6.4% במקרי האנטישמיות ונרשמו 585 מקרי שנאה ברשתות החברתיות ובמרחב הציבורי. "המאבק באנטישמיות הוא באחריות כולנו. על מדינות העולם וארגונים בינלאומיים לעקור את הנגיף הזה מתוכם, מדינת ישראל תהיה לצידכם לסייע במאבק הזה".

בנאומו הודה השר שי לקנצלר אוסטריה לשעבר סבסטיאן קורץ ולקנצלר הנוכחי שלנברג, על המעשים בהם נוקטת ממשלת אוסטריה לשימור זיכרון השואה, ועל פעילותיה העקביות והנחושות למאבק באנטישמיות ברחבי המדינה.

שימוש חופשי
שר התפוצות בטקס ״מצבת הזכרון לקדושי יהודי אוסטריה״ בוינה

Back to top button