כלכלהמבזקים

תיאטרון 'הבימה' אושר כתאגיד עירוני – וניצל מסגירה ומחובות עתק

מנכ"ל משרד הפנים, יאיר הירש חתם על אישור הקמת תאגיד עירוני לעיריית תל אביב עבור "תיאטרון הבימה". החתימה היא פרי עבודה של האגף לתאגידים עירוניים במשרד הפנים שהסדיר את העברת התיאטרון לידי עיריית תל אביב באמצעות הקמת תאגיד עירוני חדש אשר יתפעל וינהל את התיאטרון בכפוף לתקנון שאושר על ידי משרדי הפנים, המשפטים, התרבות, הספורט והאוצר.

בשנת 2019 נקלע תיאטרון הבימה לקשיים כספיים משמעותיים, כולל חובות כבדים והפרת התחייבויות לנושים, ובעקבות כך הוגשה בקשה לפירוק התיאטרון, כאשר החלטת בית המשפט עיכבה את ביצוע הפירוק, והתיאטרון נוהל עד היום על ידי נאמנים שמונו על ידי בית המשפט במטרה להבריא את המוסד הלאומי.

לאור כך, פנתה המדינה לראש עיריית תל אביב בבקשה לנהל ולתפעל את התיאטרון תחת "תאגיד עירוני" חדש שיוקם, כך שלא יהיו חובות עבר, והתיאטרון יהיה נקי מהתחייבויות. עיריית תל אביב נענתה לבקשה תוך הקמת צוות מקצועי ליישום ההחלטה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במרץ 2021 הוגשה על ידי עיריית תל אביב בקשה למשרד הפנים להקמת התאגיד, משרד הפנים, באמצעות האגף לתאגידים עירוניים, בחן את הנושא לעומקו כולל בדיקה קפדנית ועסקית של התאגיד הן בפן הכלכלי והן בפן המשפטי של הכנת תקנון הבימה ולאחר מאמצים מרובים מול משרדי הממשלה השונים, אושר התקנון וכאמור אושרה בשעה טובה הקמת התאגיד על ידי משרד הפנים.

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button