מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד בהצהרה מפתיעה: "נושא ההתיישבות הוא נושא ציוני מהמעלה הראשונה"

מליאת הכנסת דחתה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק אתרי התיישבות בהליכי הסדרה, התשפ"א-2021 של חברת הכנסת אורית מלכה סטרוק. בהצבעה שמית תמכו 43 מול 55 שהתנגדו.

מוצע לקבוע שהרשויות האמונות על התכנון ביהודה ושומרון ישלימו את הליכי ההסדרה של השכונות, היישובים והאתרים שהם בבעלות המדינה באזור בתוך שנתיים. עוד מוצע כי בתקופת ההסדרה ייהנו תושבי האזור משירותים מוניציפליים להם זכאי כל אזרח, לקבל ערבות של שר האוצר למימון רכישת דירות וכן לקבוע שכל תהליכי האכיפה והצווים המנהליים לגבי אתרים העוברים הסדרה יותלו.

בדברי ההסבר נכתב: "ממשלת ישראל החליטה להסדיר את מעמדם של מבנים, שכונות ואתרי חינוך, תרבות, תעשייה ומסחר שהוקמו ביהודה, השומרון ובקעת הירדן במהלך עשרים השנים האחרונות על אדמות מדינה. למרות החלטה זו ההסדרה עדיין מתמהמהת. על מנת למנוע פגיעה מיותרת בתושבי השכונות והיישובים המיועדים להסדרה, במהלך תקופת הביניים של ההסדרה יש לעגן בחקיקה את מעמדם המיוחד, ובכך לאפשר לתושבים חיים תקינים ושירותים מוניציפליים מלאים כפי שמגיע לכל אזרח וכן למנוע הריסות ופינויים מיותרים. כל זאת בשל רצון המדינה להביא להסדרת שכונות, יישובים ואתרים אלה ולא להריסתם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ אורית סטרוק (הציונות הדתית) תקפה: "חברי הכנסת שנעדרים מהמליאה, אני מתביישת בשבילכם. לפני שבועיים בחוק על כפאר קאסם חברי רע"ם הצביעו בעד. אז למה חברי הכנסת בקואליציה יכולים להרשות לעצמם להצביע העד חוק כפר קאסם אבל מיכל שיר, שרן השכל וצביקה האוזר צריכים להצביע נגד חוק ההתיישבות הצעירה? אפילו את המינימום הזה לא נותנים לכם? יושבים בוועדת הפנים ודנים על החוק החשמל ומדברים על הילדים המסכנים שצריכים לחבר אותם לחשמל, ולוותר להם על הליכי תכנון ובנייה, ובאותו זמן בחדר אחר צריך להתחנן שיתנו חשמל ל12 אלף ילדים אחרים שכל פשעם הוא שהם לא ערבים ושהם גרים בהתיישבות הצעירה."

שר החוץ יאיר לפיד השיב בשם הממשלה: "נושא ההתיישבות הוא כמובן נושא מורכב, חשוב, לאומי, ציוני מהמעלה הראשונה ולפיכך אין מקום לעסוק בו בהצעת חוק פרטית. הוא עניין לממשלה להתכנס לחשוב ולקבל החלטות." ח"כ סטרוק השיבה שכבר יש הצעת חוק מוכנה על המדף שהוגשה ע"י בני גנץ ושאלה "למה היא לא עולה בממשלה?".

צילום: European Union

Back to top button