מבזקיםפוליטי / מדיני

הקואליציה הצביעה נגד הקמת וועדת חריגים בתאגידי המים למתן הנחות למעוטי יכולת

ח"כ הרב ישראל אייכלר העלה היום (רביעי) במליאת הכנסת, הצעת חוק להקמת וועדת חריגים בתאגידי המים, כדי שיוכלו להעניק הנחות למעוטי יכולת.

בדבריו במליאה אמר: "היה ברור כל השנים, עוד לפני הקמת התאגידים, שהעיריות מתחשבות באנשים במחירי המים לפי מצבם הכלכלי. אני לא מדבר על מקרים חריגים מאוד של נכים וכדומה, שבשנים האחרונות זה תוקן. הם כן מקבלים הנחה, רק על שלוש וחצי קוב, שזה גם לא מספיק. מדובר בחצי מיליון זכאים מתוך תשעה מיליון. בוועדת החריגים לפריסת חובות, אין נציגי ציבור שמכירים את הציבור ויודעים מי זקוק להנחה. הצעת החוק קובעת שבוועדת החריגים להנחות יהיו שותפים המנכ"ל, חבר מועצת הרשות המקומית הממונה על הרווחה, נציג משרד הרווחה או המוסד לביטוח לאומי שימונה על ידי שר הרווחה."

עוד הוסיף אייכלר ואמר: "זה חוק כל כך פשוט, מובן ונצרך, שאני לא מבין מדוע אחרי כל הדיונים שהיו לנו, עדיין הוא לא עבר. בחברת חשמל גם ישנה כבר איזו התחשבות, אבל היא מכוונת רק לאנשים המוכרים על ידי ביטוח לאומי. מה עם כל מעוטי היכולת שהם לא מקרים סוציאליים מוכרים? לכן אני מציע לתקן את החוק ולהקים וועדת חריגים כאמור. יש היום וועדת חריגים לדחות את החוב ולפרוס לתשלומים, אבל אין לה סמכות לתת הנחות. את זה צריך לתקן".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חברי הקואליציה הצביעו נגד החוק. הצעת החוק נדחה בהפרש שני קולות. ח"כ הרב אייכלר הגיב: "עצוב לראות שהקואליציה חזקה להאיל מיסים על חלשים ומעוטי יכולת ולא לעזור להם".

בעקבות אלימות הפלסטיניים: ועדת החוץ והביטחון דנה בחיזוק ביטחון תושבי יהודה ושומרון
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ

Back to top button