מבזקים

"אנו מזועזעים מהמקרה, יש להעביר לאלתר את חוק הפיקוח"

בארגון משפחות נרצחים ונרצחות קוראים היום (שבת) לממשלה, בעקבות הידיעה על רצח הצעירה בבאר שבע, לפעול באופן מיידי על מנת להעביר לאלתר את חוק הפיקוח כך שנשים וילדים שחוו אלימות במשפחה יוכלו להרגיש בטוחים להמשיך בחייהם, בידיעה שיש פיקוח אחר האסיר האלים שהם היו קורבנותיו.

הצעת החוק שאושרה בנובמבר 2020 על-ידי ועדת השרים לענייני חקיקה, הוגשה על ידי ח"כ שטרית ביוזמת ארגון משפחות נרצחים ונרצחות, מציעה לקבוע כי יש להטיל פיקוח ומגבלות על אסירים משתחררים שביצעו רצח או ניסיון לרצח או חבלה בכוונה מחמירה, שעדיין נשקפת מהם מסוכנות גבוהה לציבור ולנפגע העבירה.

לרה צינמן, יו"ר ארגון משפחות נרצחים ונרצחות הסבירה כי "קיימים מקרים רבים של נשים שחוו ניסיון רצח או אלימות חמורה מצד בני זוגן והתלוננו. בן הזוג נשפט ונשלח למאסר אך מייד לאחר שיחררו מהמאסר, הוא שב ונקט באלימות כלפי בת הזוג".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדברי צינמן, החוק הזה נועד להטיל על האסיר המשוחרר פיקוח ולספק הגנה נוספת לנשים שהעזו והתלוננו, ובימים אלה של התגברות האלימות – חשיבותו גוברת. מטרת החוק היא לקבוע הליך מיוחד לשחרורם של אסירים שביצעו עבירות אלימות חמורות שחוות דעת בעניינם מצביעה על מידת מסוכנות גבוהה הנשקפת לציבור משחרור האסיר, לרבות סכנה לנפגע העבירה.

"אנו מזועזעים מהמקרה, מביעים צער עמוק ומוסרים את תנחומינו למשפחה." נמסר מארגון משפחות נרצחים ונרצחות.

Back to top button