חדשות חוץמבזקים

בתמיכה של 200 מדינות: הושג הסכם בוועידת האקלים בגלזגו

כמעט 200 מדינות סיכמו היום (שבת) על פשרה שנויה במחלוקת בהסכם בוועידת האקלים בגלזגו, סקוטלנד. מטרת ההסכם היא לשמור על יעד מרכזי של מדינות העולם לעליית טמפרטורה מוגבלת שתוביל התחממות מוגבלת באקלים העולמי. עם זאת, הפשרה כללה שינוי של הרגע האחרון לאחר לחצים של הודו לרכך בקיצוץ מכסות הפחם של מדינת הענק.

מספר מדינות, כולל מדינות אי קטנות הנתונות לאיום מיידי ומוחשי של משבר האקלים, מסרו שהן מאוכזבות מאוד מהשינוי שהציגה הודו "להוציא בהדרגה", במקום לקצץ מיידית במכסות הפחם, המקור היחיד הגדול ביותר לפליטות גזי חממה.

שרת איכות הסביבה השוויצרית, סימונטה סומארגה, אמרה כי השינוי יקשה על השגת היעד הבינלאומי להגביל את ההתחממות ל-1.5 מעלות צלזיוס (2.7 מעלות פרנהייט) כמו שהיה בתקופה הטרום-תעשייתית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"השינוי של הודו ברגע האחרון בשפה כדי להוריד פחם בהדרגה אך לא לבטל את הפחם הוא די מזעזע", אמר מדען האקלים האוסטרלי ביל הייר, שעוקב אחר הבטחות פליטות עולמיות עבור ה-Climate Action Tracker המבוסס על נתונים מדעיים. "הודו בולמת כבר זמן רב את הפעולות לצמצום שינוי האקלים, אבל מעולם לא ראיתי זאת בפומבי".

כמו כן, הסכם האקלים של הועידה בגלזגו כולל תמריצים פיננסיים כדי לספק מדינות נחשלות, ופותר בעיה ארוכת שנים כדי לסלול את הדרך לסחר בעודפי פחמן.

צילום: AP Photo/Alastair Grant
צילום: AP Photo/Alberto Pezzali
צילום: AP Photo/Alberto Pezzali

Back to top button