צרכנות

קריירה של נשים במקומות עבודה

קריירה של נשים 

בעשרות שנים האחרונות חל מהפך בתפיסת העולם של הנשים ושל הציבור כולו בנושא קריירה של נשים. אם לפני עשרות שנים, הנשים היו בעיקר עקרות בית, גידלו את הילדים והבעל היה המפרנס העיקרי, בימינו זה בלתי אפשרי. משכורת משפחתית אחת אינה מספיקה במקרים רבים לניהול משק הבית, לאור יוקר המחיה והמחויבויות של המשפחה לתשלומים קבועים חודשיים של משכנתא או שכר דירה, רכישה מזון, ארנונה, תשלומי חשמל, חינוך ועוד. מעבר לכך גם נשים מעוניינות להתפתח בנושא קריירה של נשים ולכן הן יוצאות לאחר השירות הצבאי ללימודים, רוכשות להן מקצוע ועוסקות במקצועות רבים בהצלחה גדולה. 

זו הסיבה שאפשר לראות במקומות רבים נשים בתפקידי מפתח של מנכ"ל, סמנכ"ל ותפקידי מפתח נוספים. הן מגיעות בכל יום לעבודה עם המון רצון ואהבה לעיסוק שלהן. כיאה לחשיבות שהן מעניקות לתפקיד שלהן, הן מגיעות לבושות בחליפות מחויטות או בשמלות מרשימות, נועלות נעלי עקב בגובה שנוח להן ומפגינות הופעה יוצאת דופן. המראה המוקפד עלול לתעתע קהלים שונים, אך כשיושבים בישיבה והנשים מביעות את דעתן, מקבעות שיטות עבודה ומקבלות החלטות הכוללות ביצוע של פרויקטים בשווי של מיליוני שקלים, כולם מבינים עד כמה מדובר בנשים מיומנים ומנוסות.

בחירה של מקצוע עבור קריירה של נשים 

בחורות צעירות לפני השירות הצבאי וגם לאחריו מתלבטות רבות לגבי המקצועי העתידי שלהן. למקצתן יורד האסימון במהלך השירות הצבאי והן מחליטות לעסוק בתחום שעסקו בו בצבא, אחרות בוחרות לעסוק במקצוע הקשור למקצועות שבו עוסקים הוריהן כדי לעבוד בהמשך בעסק המשפחתי. 

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אלו שקשה להן לקבל החלטה, מגיעות למבחני הכוונה תעסוקתית, כדי שלקבל ייעוץ מקצועי לגבי התחומים שמתאימים להן. לא אחת הן מקבלות הכוונה על נישה שאף פעם לא חשבו עליה, או על מקצוע חדש אשר מתאים להן כמו כפפה ליד. לאחר קבלת ההחלטה הן לומדות כמה חודשים, או כמה שנים ובסיום הלימודים הקשים הן מחפשות קריירה של נשים, בתחום שאותו הן למדו או הופכות לעצמאיות.

חתירה למצוינות 

נשים הן פרפקציוניסטיות ולכן הן מתייחסות לתפקיד שלהן במלוא הרצינות ועושות כל שניתן כדי לבצע את העבודה באופן מושלם. רבות מהן מטפסות עם השנים במעלה התפקידים בחברות הגדולות לאור האחריות הרבה שהן מגלות, תחושת השייכות שלהן למקום העבודה והמוטיבציה הגבוהה שלהן. נשים מביטות על כל עבודה מכמה היבטים, הן לא ממוקדות בפאן אחד בלבד, אלא רואות את התמונה בשלמותה וגם חושבות כמה צעדים קדימה ולכן קריירה של נשים היא בעלת חשיבות גבוהה עבורן. 

שילוב של קריירה והקמת משפחה 

הנשים הצעירות מעוניינות בנוסף לנושא של קריירה של נשים להצמיח גם משפחה צעירה. וכך יש היריון ועוד היריון ורצון להגיע בזמן כדי להוציא את הילדים מגן הילדים ולהקדיש להם זמן איכות. השילוב של קריירה ומשפחה אינו פשוט וכל משפחה וכל מקום עבודה, מוצאים את האיזון כדי שכולם ייהנו מכל העולמות.

 

צילום:freepik

Back to top button