חדשות חוץמבזקים

הראשונה בעולם: אוסטריה תחיל סגר על לא מחוסנים

ממשלת אוסטריה הורתה היום (ראשון) להחיל סגר כלל ארצי על לא מחוסנים על מנת להאט את ההתפשטות המהירה של נגיף הקורונה במדינה. המהלך אוסר על אנשים לא מחוסנים מעל גיל 12 לעזוב את בתיהם למעט פעילויות בסיסיות כמו עבודה, קניות במכולת, לצאת לטיול – או להתחסן, כך פורסם בסוכנות הידיעות AP.

הרשויות מודאגות מהעלייה במקרי המוות ומכך שצוות בית החולים לא יוכל עוד להתמודד עם הזרם הגובר של חולי קורונה.

"זה התפקיד שלנו כממשלת אוסטריה להגן על האנשים", אמר הקנצלר אלכסנדר שלנברג לכתבים בווינה ביום ראשון. "לכן החלטנו שהחל מיום שני יהיה סגר ללא מחוסנים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הסגר משפיע על כשני מיליון בני אדם במדינה האלפינית המונה 8.9 מיליון איש, כך דיווחה סוכנות הידיעות APA. זה לא חל על ילדים מתחת לגיל 12 כי הם עדיין לא יכולים להתחסן באופן רשמי.

הסגר תימשך בתחילה במשך עשרה ימים והמשטרה התבקשה לבדוק אנשים בחוץ כדי לוודא שהם מחוסנים, אמר שלנברג והוסיף כי שוטרים נוספים ייצאו לסיור כדי לאכוף את הסגר.

אנשים לא מחוסנים ייקנסו עד 1,450 יורו (1,660 דולר) אם הם לא יעמדו בהגבלות.

לאוסטריה יש את אחד משיעורי החיסונים הנמוכים ביותר במערב אירופה: רק כ-65% מכלל האוכלוסייה מחוסנים במלואם. בשבועות האחרונים התמודדה המדינה עם מגמה מדאיגה של תחלואה. המדינה דיווחה על 11,552 מקרים חדשים ביום ראשון; לפני שבוע היו 8,554 מקרי הדבקה חדשים.

"השיעור של הלא מחוסנים הוא למעלה מ-1,700, בעוד שלמחוסנים הוא עומד על 383", אמר הקנצלר, וקרא גם לאנשים שחוסנו לקבל זריקת דחף, ואמר כי אחרת "לעולם לא נצא ממעגל הקסמים הזה".

צילום: AP Photo/Lisa Leutner

Back to top button