חדשות הארץמבזקים

הח"כיות וולדיגר ומואטי סיירו בביה"ח אברבנאל: "יצאתי מהסיור עם כאב גדול"

יושבות ראש השדולה לבריאות הנפש ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) וח"כ אמילי מואטי (העבודה) סיירו היום (ראשון) במרכז לבריאות הנפש "אברבנאל" בבת ים. במהלך הסיור נפגשו עם מנהל מרכז בריאות הנפש "אברבנאל" ויו"ר איגוד הפסיכיאטריה פרופ' יובל מלמד, ד״ר יעל דליהו, סגנית מנהל בית החולים, ד״ר קורצמן, מנהלת מחלקת ילדים ונוער, מר זיו עייני המנהל האדמינסטרטיבי, הגב משית בן צרפתי, אחות רשאית של בית החולים והגב׳ ענבל ירקוני, אחות ראשית מטעם משרד הבריאות המרכזת את נושא בריאות הנפש.

ח"כ מיכל וולדיגר אמרה: "המרכז לבריאות הנפש – אברבנאל, נמצא באופן תמידי בתפוסה העולה על 100%, הוא, כמו יתר מרכזי בריאות הנפש סובל מעומס וצפיפות לא הגיוניים, מחוסר תקינה ותשתיות ישנות. שוחחתי עם מטופלים ועם אנשי הצוות והתרשמתי שהכוונות טובות והעבודה מסורה, אבל המחסור בכח האדם, בתקינה וברצף טיפולי חייב שינוי ומיד. המלאכה לפנינו עוד רבה".

צילום: ללא קרדיט

ח"כ אמילי מואטי ציינה: "יצאתי מהסיור עם כאב גדול, סומכת על שר הבריאות הורוביץ ששם את נושא בריאות הנפש בראש סדר העדיפויות, חיזור המערכת הציבורית, הרחבת התקנים ושיפור תנאיהם של המטפלים, מה שיביא למניעה של מצבי קיצון היא נכונה גם מוסרית וגם כלכלית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פרופ' יובל מלמד, מנהל המרכז לבריאות הנפש אברבנאל, אמר: "אני מודה על הביקור ועל הפעילות הברוכה לקידום צרכי בריאות הנפש ועל ההבנה המעמיקה בחשיבות של העמדת נושא בריאות הנפש בראש סדר העדיפות. קיימת חשיבות רבה להוספת תקני טיפול למקצועות בריאות הנפש וקביעת הפסיכיאטריה כמקצוע במצוקה, במטרה למשוך אליו כוחות מצוינים. הביקור החשוב והמרגש היום של חברות הכנסת הינו חלק מתהליך מבורך של שינוי שמוביל משרד הבריאות, שהחל בביקורו החשוב של שר הבריאות, באברבנאל, עם תחילת כהונתו אשר שם את בריאות הנפש בראש סדר העדיפויות".

צילום: ללא קרדיט

Back to top button