חדשות הארץמבזקים

סבסוד במעונות היום: משרד הכלכלה והתעשייה פתח את מערכת הגשת הבקשות

זרוע העבודה במשרד הכלכלה והתעשייה פתחה היום (שני) את המערכת המקוונת להגשת בקשות לסבסוד שכר הלימוד במעונות היום והמשפחתונים המוכרים. מטרת הסבסוד היא לעודד את שילובם של הורים בתעסוקה ומיצוי כושר ההשתכרות של שני בני הזוג העובדים ו/או לומדים באחד ממוסדות הלימוד בהתאם למפורט במבחני התמיכה. מבחני התמיכה החדשים יכנסו לתוקפם ב 1/1/2022 בהתאם לתשובת המדינה לבג״צ.

הסבסוד יחול במעונות היום והמשפחתונים בעלי סמל בפיקוח זרוע העבודה במשרד הכלכלה והתעשייה, הנותנים שירות לכ- 140 אלף ילדים בגילאי לידה ועד גיל 3. אוכלוסיית היעד להשתתפות בשכר הלימוד הינה הורים אשר בחזקתם ילד השוהה במעון או משפחתון, ואשר שניהם עובדים או לומדים בהיקפים המפורטים במבחני התמיכה.

דרגת הזכאות נקבעת על בסיס חישוב רמת ההכנסה לנפש במשפחה. בנוסף בוצעו שינויים נוספים שבבסיסם עמד הצורך בהפחתת הנטל הביורוקרטי על ההורים, והרצון להיטיב ולהקל עם אוכלוסיית ההורים הלומדים או העובדים: הפחתת מספר האסמכתאות שנדרשים מהורים עצמאים (בעלי עסק) והקלה בדרישות הביורוקרטיות מהורים יחידים, הוסרה מגבלת הזמן על ההכשרות המקצועיות המוכרות, הורחבה ההכרה בלימודי תואר שני הרחבת האפשרות לצרף שעות עבודה ולימודים, הטמעת נוהל "מגבירות עבודה" המאפשר מתן דרגה מיטבה להורים יחידים אשר הגדילו את היקף שעות עבודתם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

להגשת בקשה לסבסוד ולעיון במבחני התמיכה היכנסו לקישור: https://www.gov.il/he/service/registration_for_day_care_centers_and_nurseries1

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

Back to top button